Vol. 23-24 Núm. 1 (2017)

					Ver Vol. 23-24 Núm. 1 (2017)

A rede de educación ambiental Lusófona (Redeluso) foi fundada en 2005, en Portugal, durante a Conferencia da Asociación Portuguesa de Educación Ambiental (ASPEA). En 2006, algúns dos seus membros reuníronse por primeira vez en persoa en Joinville, Brasil, durante o V Congreso Iberoamericano de Educación Ambiental. Neste evento decidimos celebrar conferencias periódicas, que teñen esta cronoloxía:
2007 - Santiago de Compostela, Galicia
2013 - Cuiabá, MT, Brasil
2015 - Torreira, Murtosa, Portugal
2017 - Illa do Príncipe, São Tomé e Príncipe
En todos os eventos, fixemos esforzos para contar coa presenza de participantes dos oito países de fala portuguesa: Angola, Brasil, Cabo Verde, Guinea Bissau, Mozambique, Portugal, São Tomé e Príncipe e Timor Oriental. Ademais, intentamos garantir lugares de fala portuguesa, como Galicia ou Hong Kong.
O próximo evento está previsto que teña lugar en Guinea Bissau en 2019. A nosa esperanza é reunir persoas cunha identidade lingüística similar, capaces de sentir, pensar e facer educación ambiental nos nosos propios idiomas, formas, hábitos e cultura. Recoñecemos que a identidade non está fixada, está cambiando a medida que a nosa cultura se fai máis dinámica e non se limita a regras gramaticais ou ortográficas, senón a un mosaico de redes e fíos no tecido de novas organizacións e reordenacións etnográficas.
Tal é a proposta da revista AmbientalMente Sustentable (AMS), que ten a Araceli Serantes-Pazos e Carlos Vales-Vázquez como redactores xefes de gran talento para crear e manter a revista. Ao engadir moitas experiencias e converterse nun referente mundial no campo da educación ambiental, AMS abriu as súas portas para recibir os rexistros de coñecemento producidos durante o IV Congreso Internacional de Educación Ambiental de países e comunidades de lingua portuguesa, que tivo lugar. en 2017, na Illa do Príncipe, en São Tomé e Príncipe. Así, este número especial ten o Comité ad hoc de Consultores da Universidade Federal de Mato Grosso.

Publicada: 2018-03-16

Número completo

Educación ambiental, identidade(s) do campo e políticas públicas

  • Educación Ambiental no contexto da CPLP: un desafío urxente

    Luísa Schmidt João Guerra Joaquim Ramos Pinto
    11-23
    ##submission.viewAbstract##
  • Indicadores de monitoreo e avaliación de proxectos e políticas públicas de educación ambiental no Brasil

    Maria Henriqueta Andrade Raymundo Evandro Albiach Branco Semíramis Biasoli Marcos Sorrentino Renata Maranhão
    25-39
    ##submission.viewAbstract##
  • Breve presentación da Formación de Formadores en Educación Ambiental e Política Pública brasileira: Poder para Actuar ou Forza de Existir estimulada polo Coletivo Educador Ambiental de Campinas (COEDUCA)/Brasil

    Alessandra Buonavoglia Costa-Pinto
    41-46
    ##submission.viewAbstract##
  • Xestión sostible de residuos sólidos urbanos en San Tomé e Príncipe: achegas da educación ambiental

    Gelsa Vera Cruz Luís Filipe Fernandes Maria da Conceição Martins
    47-62
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental e alteracións climáticas

  • Formación local e procesos adaptativos. O lugar dos mestres no proxecto ClimAdaPt.Local

    João Guerra Luísa Schmidt
    63-73
    ##submission.viewAbstract##
  • Proxecto de Máis Alimentos, Menos Desperdicios: fomentar unha visión sensible dos mozos que educan para a mitigación do desperdicio de alimentos

    Marcelo Zaro
    75-95
    ##submission.viewAbstract##
  • O cambio climático global desde a perspectiva dos profesores de ciencias naturais e o potencial da educación ambiental

    Mariana de Oliveira Tozato Marília Andrade Torales Campos
    97-100
    ##submission.viewAbstract##
  • AQUAPONIA, unha novidade na educación ambiental

    Pedro Martins
    101-106
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, interpretación e conservación

  • A mediación de Equipos de Educación Ambiental do Eixo Atlántico na relación comunidade-dieta-cambio climático

    Sara Costa Carvalho Pablo Angel Meira Cartea Ulisses Miranda Azeiteiro
    107-117
    ##submission.viewAbstract##
  • Os equipamentos de educación ambiental para a sostibilidade no corazón do Entre-Norte-e-Centro

    Margarida Correia Marques Fabíola Salvador Hipólito Rossano Lopes Bastos
    119-139
    ##submission.viewAbstract##
  • A rede de hortas municipais de Santiago de Compostela (Galiza) e as súas implicacións para a Educación Ambiental

    Kylyan Marc Bisquert i Pérez
    141-163
    ##submission.viewAbstract##
  • Mirar arriba: como sensibilizar xestores públicos para a conservación da biodiversidade

    Luiz Roberto Mayr Claudia de Oliveira Faria Salema
    165-186
    ##submission.viewAbstract##
  • Ciencia cidadá na promoción da biodiversidade

    Clóvis Augusto Ribeiro F. Carvalho N. Silva
    187-191
    ##submission.viewAbstract##
  • O papel primordial das vías exploratorias en Educación Ambiental - Vila do Conde CMIA

    Ana Laranja Silva Morim Rosana M. Afonso
    193-198
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, nas escolas e nas universidades

  • Ensino e aprendizaxe da educación ambiental: achegas de disciplinas na Universidade de São Paulo

    Vivian Battaini Marcos Sorrentino Rachel Trovarelli
    199-216
    ##submission.viewAbstract##
  • Algúns elementos dunha análise da integración da Educación Ambiental nos currículos escolares da educación básica e secundaria en Cabo Verde

    Alessandra Buonavoglia Costa-Pinto
    217-222
    ##submission.viewAbstract##
  • Parque Nacional de Obô: coñecemento e percepcións sobre a súa importancia nos estudantes de S. Tomé

    António Almeida Sandra Ribeiro Helena Botelho
    223-232
    ##submission.viewAbstract##
  • Reciclamos o mundo. Actividades de educación ambiental nas escolas de 1º CEB en Maia

    Teresa Filomena Pinto dos Santos
    233-237
    ##submission.viewAbstract##
  • A EA e os alumnos con NEE: Actividades da vida diaria (ADL), a auga e o seu uso sostible

    Olga Santos Carla Gomes Mário Oliveira
    239-247
    ##submission.viewAbstract##
  • Nenos con NEE, ensino das ciencias experimentais e educación ambiental: unha perspectiva integradora

    Cátia Sousa Olga María Pinto dos Santos Mario Oliveira
    249-256
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, ética e xustiza ambiental

  • Programa Ecolóxico de Guimarães para a Aprendizaxe do Desenvolvemento Ambiental Sustentábel – PEGADAS

    Patrícia Ferreira Jorge Cristino Carlos Ribeiro
    257-261
    ##submission.viewAbstract##
  • A praxe do vivir como epistemoloxía: o coñecemento sentido da/na escola como forma de emancipar a condición humana ao vivir na terra

    Cláudia Moraes da Costa Vieira Cláudia Pato
    263-279
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, dimensións socioeconómicas e valorización das comunidades locais

  • Xustiza ambiental e o caso das comunidades quilombolas en Oriximiná/PA: para unha crítica contemporánea da Educación Ambiental

    Jacqueline Carrilho Eichenberger Vilmar Alves Pereira
    281-296
    ##submission.viewAbstract##
  • A educación ambiental na sustentabilidade da vida nunha experiencia de alfabetización de recicladores

    Dinorá de Castro Gomes Vera Margarida Lessa Catalão
    297-312
    ##submission.viewAbstract##
  • A educación ambiental e a valorización do patrimonio natural de San Tomé e Príncipe: contribucións e desafíos para o desenvolvemento local

    Mário Acácio B. M. C. Oliveira Olga Maria A. P Santos
    313-319
    ##submission.viewAbstract##
  • Valores ambientais no nordeste brasileiro: educación para a convivencia na rexión semiárida pernambucana

    Maria Waleska Camboim Lopes de Andrade Gerlânia Francelino Rodrigues Tamires Lima da Silva
    321-336
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, saberes tradicionais/alternativos

  • Ritual de danza e gastronomía como medio indirecto de educación ambiental nunha comunidade negra do municipio de São Francisco do Conde-Bahia-Brasil

    Angélica Santos da Paixão Cristina Maria Dacach Fernandez Marchi Edvaldo Hilário dos Santos
    337-347
    ##submission.viewAbstract##
  • A educación ambiental na comunidade rural de Ekovongo-Bié/Angola

    José Capitango
    349-370
    ##submission.viewAbstract##

Educación ambiental, redes sociais e tecnoloxías da información

  • O método de Paulo Freire na educación ambiental co uso dun aplicativo informático para dispositivos móbiles

    Osilene dos S. Rocha Marta Luisa Alves da Silva Isabel M. Lopes
    371-385
    ##submission.viewAbstract##
  • Construción colectiva de indicadores escolares de Educación Ambiental

    Solange Reiguel Vieira Josmaria Lopes de Morais Marília Andrade Torales Campos
    387-391
    ##submission.viewAbstract##
  • “Mulleres colleiteiras” e alumnado de Educación Social: unha experiencia de aprendizaje e servizo

    Neves Arza Arza Laura Cruz López Araceli Serantes-Pazos
    393-400
    ##submission.viewAbstract##

Documentos

  • Declaración Samé Nuna. Liñas de reflexión e acción IV Congresso de Educação Ambiental dos países e comunidades da língua portuguesa

    Declaración Samé Nuna
    401-404
    ##submission.viewAbstract##