Vol. 28 Núm. 1-2 (2021)

					Ver Vol. 28 Núm. 1-2 (2021)

A Rede Lusófona de Educación Ambiental (Redeluso) foi fundada no ano 2005, en Portugal, durante as xornadas da Associação Portuguesa de Educação Ambiental (ASPEA). En 2006 algúns dos seus membros reuníronse pola primeira vez de forma presencial en Joinville (Brasil), durante o V Congresso Iberoamericano de Educación Ambiental. Neste evento, decidimos realizar congresos periódicos, que tiveron a seguinte cronoloxia:

2007 – Santiago de Compostela, Galiza
2013 – Cuiabá, MT, Brasil
2015 – Torreira, Murtosa, Portugal
2017 – Ilha do Príncipe, São Tomé e Príncipe
2019 - Arquipélago de Bijagos, Guiné-Bissau
2021 - Ilha San Vicente, Cabo Verde

O programa do VI Congreso Internacional de Educación Ambiental dos Paises e Comunidades de Lingua Portuguesa da continuidade á metodoloxia dos congresos anteriores, contribuíndo para a formulación de políticas públicas que axuden ao fortalecemento da educación ambiental nos países Lusófonos e Galiza.

Este espazo ten como obxectivos específicos:

• Fortalecer procesos conxuntos de investigación, formación e información, no campo da Educación Ambiental, contribuindo para o debate sobre o futuro do planeta. Isto representa un convite aos participantes para articular as súas identidades perante os desafios da Educación Ambiental nos países Lusófonos e Galiza;
• Mellorar a produción científica en portugués, valorizando as iniciativas de revistas periódicas e outros meios de divulgación sobre Educación Ambiental;
• Promover a comunicação científica sobre a Educación Ambiental por medio da comunicación educativa, como os materiais pedagóxicos e os diversos sistemas dixitais, como blogs, sites, redes escolares e listas de discusión;
• Construir un proceso de aprendizaxes permanente que favoreza a identidade lusófona na estrutura filosófica de Educación Ambiental.

A estrutura do congreso foi ideada en base ás suxestións e contributos resultantes do proceso participativo na REDELUSO. A continuación preséntanse algunhas das aportacións achegadas neste último congreso.

Publicada: 2022-12-22

Marco teórico

  • A poética da Educación Ambiental na literatura de João Guimarães Rosa

    Elni Elisa Willms Michèle Sato
    7-19
    ##submission.viewAbstract##

Traxectorias e retos

  • Como descarbonizar a nosa dieta? Investigación-acción-participativa en equipamentos para a educación ambiental no binomio Dieta-Cambio Climático

    Sara Costa Carvalho Pablo Ángel Meira Cartea Ulisses Miranda Azeiteiro
    21-37
    ##submission.viewAbstract##

Recursos e instrumentos sociais

  • Problemas ambientais a escala global e nacional (Portugal)/estatal (Brasil) desde a perspectiva dos estudantes de ESECS-IPL e do Centro Universitário de Santa Fé do Sul–UNIFUNEC: Identificación e análise comparativo

    Mário Acácio Borges de Melo Correia de Oliveira Olga Maria Assunção Pinto dos Santos Ana Paula dos Santos Prado Regina Maria de Souza
    39-53
    ##submission.viewAbstract##
  • Alfabetización oceánica: comunicarse para (a)mar

    Ana Laranja Sílvia Morim Marta Correia C. Marisa Almeida
    55-62
    ##submission.viewAbstract##

Banco de boas prácticas

  • O traballo colectivo no contexto das comunidades e Países de Língua Portuguesa: O proceso de tecer a Rede Oceano

    Isis Torales Marília Andrade Torales-Campos Dione Iara Silveira Kitzmann
    63-72
    ##submission.viewAbstract##
  • Boas prácticas socioeducativas para a promoción da eco-cidadanía e da cultura da sustentabilidade nas canles e espazos alternativos de consumo responsable de alimentos na provincia da Coruña

    Kylyan M. Bisquert i Pérez Adolfo Agundez-Rodriguez Pablo Angel Meira Cartea
    73-90
    ##submission.viewAbstract##