Contido principal do artigo

Cátia Sousa
Agrupamento de Escolas D. Dinis
Portugal
https://orcid.org/0000-0001-9905-8138
Olga María Pinto dos Santos
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais
Portugal
https://orcid.org/0000-0001-9119-9278
Mario Oliveira
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais
Portugal
https://orcid.org/0000-0002-1829-1913
Vol. 23-24 Núm. 1 (2017), Educación ambiental, nas escolas e nas universidades, Páxinas 249-256
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2017.23-24.1.3381
Recibido: mar. 15, 2018 Aceptado: mar. 15, 2018 Publicado: mar. 30, 2018
##submission.howToCite##

Resumo

O presente artigo ten como finalidade dar a coñecer algunhas actividades desenvolvidas con alumnos con Necesidades Educativas Especiais (NEE), pertencentes a unha clase de 1.º ano de escolarización, recorrendo á #metodoloxía enformada polo Ensino Experimental das Ciencias e a temáticas ambientais pertinentes, como, por exemplo, a utilización da auga mentres recurso cada vez máis escaso, dominio en que a Educación Ambiental se revela preponderante.  Preténdese que os alumnos con NEE sexan cidadáns o máis autónomos e interventivos posíbel, nunha sociedade cada vez máis complexa e consumista, onde as escollas de todos en xeral, e de cada un en particular, poderán facer a diferenza en termos de utilización racional e sustentábel de recursos escasos e ameazados pola má xestión do ser humano. Unha escola inclusiva ten a función, mentres institución, de crear condicións para que todos os alumnos aprendan xuntos, independentemente das dificultades e das diferenzas, tal como preconizado pola Declaración de Salamanca. Sendo a temática da auga un contido curricular de abordaxe obrigatoria para todos os alumnos, foi elaborado un conxunto de actividades prácticas e experimentais coa intención dos axudar a tomar consciencia da importancia da correcta xestión da auga e do envolvemento de todos para alcanzar tal propósito. Tras a participación dos alumnos nestas actividades, verificouse que conseguiron facer conexións con outras realidades relacionadas coa temática, extrapolando para situacións do cotián.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Fialho, I. (2010). Ensino Experimental. Exploração das actividades experimentais propostas no manual do aluno. Apresentação e exploração de outras actividades experimentais de apoio à prática lectiva do Professor. Porto: Areal Editores.

Gonçalves, F.; Pereira, R.; Azeiteiro, U. M. M.; Pereira, M. J. V. (2007). Atividades Práticas em Ciências e Educação Ambiental. Lisboa: Instituto Piaget.

Instituto Nacional do Ambiente. (1989). Apontamentos de Introdução à Educação Ambiental. Instituto Nacional do Ambiente. Lisboa.

Ministério da Educação. (2004). Organização Curricular e programas- Ensino Básico -1º ciclo. Acedido em 3/06/2017 em: http://metasdeaprendizagem.dge.mec.pt/metasdeaprendizagem.dge.mec.

OCDE. (1991). A Ecologia e a Escola. Porto: Edições Asa.

UNESCO. (1994). Declaração de Salamanca e enquadramento da acção na área das necessidades educativas especiais. Lisboa: Unesco (tradução portuguesa).