Socioaffective characteristics of gifted children participating in an extracurricular program

Authors

  • Gabriela López-Aymes Universidad Autónoma del Estado de Morelos
  • Nancy Vázquez Universidad Autónoma del Estado de Morelos
  • Martha Itzel Navarro Universidad Autónoma del Estado de Morelos
  • Santiago Roger Acuña Universidad Autónoma de San Luis Potosí

DOI:

https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.11.519

Keywords:

gifted, social skills, educational intervention

Abstract

Among the studies on the socio-affective characteristics of gifted students, you can find two approaches. The first states that these students cope better personal conflicts and social tan peers without higher capacities. The second evidence that these students are at risk for emotional and social problems is provided. In that sense, the objective of this research is to understand the socio-affective characteristics that gifted children have at the beginning of a school enrichment program of social and emotional court, in order to direct educational services.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
1
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
45%
33%
Days to publication 
204
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións

Author Biographies

Gabriela López-Aymes, Universidad Autónoma del Estado de Morelos

Profesora Investigadora de Tiempo Completo. Facultad de Comunicación Humana. Universidad Autónoma del Estado de Morelos

Nancy Vázquez, Universidad Autónoma del Estado de Morelos

Licenciada en Comunicación Humana y Maestría en Atención a la Diversidad y Educación Inclusiva (UAEM)

Martha Itzel Navarro, Universidad Autónoma del Estado de Morelos

Licenciada en Psicología y Maestría en Atención a la Diversidad y Educación Inclusiva (UAEM)

Santiago Roger Acuña, Universidad Autónoma de San Luis Potosí

Profesor Investigador de Tiempo Completo. Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de San Luis Potosí.

Published

2015-12-11

How to Cite

López-Aymes, G., Vázquez, N., Navarro, M. I., & Acuña, S. R. (2015). Socioaffective characteristics of gifted children participating in an extracurricular program. Revista De Estudios E Investigación En Psicología Y Educación, (11), 085–090. https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.11.519

Issue

Section

XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 11: NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES