Study on the use of mobile devices in schools: the case of Romania
DOI:
https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.13.3020Palabras clave:
mobile learning, digital competences, pedagogical innovation scenariosResumen
The current dynamics of society is relevant also for the educational systems. The integration of mobile devices in education, as a bridge between inside and outside educational activities, is not fully exploited. This paper will present a brief study regarding the mobile devices and ICT in Romanian educational system, and an analysis about teachers' skills and disponibility, to move to the next step of mobile-integrated educational system, the gap between the potential of the method BYOD/the schools' mobile devices, the practice of teaching using them, and the needs of students for their skills development, regarding of long life learning.Descargas
##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##
##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles## N/D
##plugins.generic.pfl.authorStatements##
Indexado: {$indexList}
-
##plugins.generic.pfl.indexedList##
- ##plugins.generic.pfl.academicSociety##
- N/D
- Editora:
- Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións
Citas
Ainley, J., Banks, D., Fleming, M., (2002). The influence of IT: perspectives from five Australian schools. Journal of Computer Assisted Learning, 18(4), 395-404.
Mustea, A., Negru, O., Iovan, M. (2011). A transdisciplinary approach of e-learning and its implications for an authentic learning experience. Journal of Educational Sciences and Psychology, 62(1).
Fluck, A. (2001) The rise and rise of computers in education. In M.
Robertson & R. Gerber (Eds), Children’s Ways of Knowing: Learning Through Experience (pp. 144-157). Melbourne: Australian Council for Educational Research.
Ivan, G., Bădescu, M., Blendea, P., Brâncoveanu, R., Diaconescu, F., Iosifescu, S., Georgescu, D., Gliga, L. M., Narosi, I, Petrescu, R., Pop, V., Şerban, M. (2000), Reviews of National Policies for Education. Romania: OECD.
Gheorghe-Moisii, M.; Tîrziu, E. (2015). Applications Quality in m-Learning, The Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control (RRIA). Retrieved at: https://rria.ici.ro/rria-archive/rria-vol-25-no-1-2015/art-03-vol-25-nr-1-2015/?lang=en.
Catalano, H., Catalano, C. (2016) Study on the Use of the Didactic Methodology in the Training of the Native Digital. The 11th International Conference on Virtual Learning [ICVL 2016]. Retrieved at: http://c3.icvl.eu/papers2016/icvl/index.htm
Lim, C.P., Khine, M.S., Hew, T., Wong, P., Shanti, D. and Lim, B. (2003). Exploring critical aspects of information technologies integration in Singapore schools. Australian Journal of Educational Technology, 19(1), 1-24. Retrieved at: http://ascilite.org.au/ajet/ajet19/lim.html.
Popa, O., Bucur, F. (2012). ICT in the Romanian Compulsory Educational System. Expectations vs Reality, in International Conference on Virtual Learning (ICVL) – New Technologies in Education and Research. Retrieved at: http://www.icvl.eu/2012/disc/icvl/documente/pdf/met/ICVL_ModelsAndMethodologies_paper25.pdf
Stahl, G., Koschmann, T., & Suthers, D. (2006). Computer-supported collaborative learning: An historical perspective. In Cambridge Handbook of the Learning Sciences (pp. 409–426). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Retrieved at: http://gerrystahl.net/ICSC/ICSC_English.pdf, gerrystahl.net/ICSC/ICSC_Romanian.pdf
Ștefan, L., & Gheorghiu, D. (2013). Participative Teaching for Undergraduate Students with Mobile Devices and Social Networks. In Proceedings of Social Media, in Academics: Research and Teaching International Conference (Smart2013), Bacău, Editura Medimond International Proceedings, ISBN: 978-88-7587-686-9, pp. 129-138 Retrieved at: https://www.academia.edu/9090745/Participative_teaching_for_K-12_students_with_mobile_devices_and_social_networks
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los trabajos publicados en esta revista están bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Los/as autores/as son los titulares de los derechos de explotación (copyright) de su trabajo, pero ceden el derecho de la primera publicación a la Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, la cual podrá publicar en cualquier lengua y soporte, divulgar y distribuir su contenido total o parcial por todos los medios tecnológicamente disponibles y a través de repositorios.
Se permite y anima a los/as autores/as a difundir los artículos aceptados para su publicación en los sitios web personales o institucionales, antes y después de su publicación, siempre que se indique claramente que el trabajo está en esta revista y se proporcionen los datos bibliográficos completos junto con el acceso al documento, preferiblemente mediante el DOI (en caso de que sea imprescindible utilizar un pdf, debe emplearse la versión final maquetada por la Revista). En el caso de artículos que provengan de estudios o proyectos financiados, esto se hará en los plazos y términos establecidos por la entidad o entidades financiadoras de la investigación publicada.