Os servizos de orientación na educación infantil e primaria en Galicia: xénese, implantación e evolución
DOI:
https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.11.1159Palabras clave:
orientación educativa, servizos de orientación, educación infantil, educación primariaResumen
Nesta comunicación analizase o sistema de orientación na educación infantil e primaria en Galicia partindo dos motivos que están na orixe, dos seus trazos diferenciais, caracterízase o proceso de implantación e a súa evolución. Os datos proceden dunhna investigación que, usando entrevistas a expertos, tivo acceso a testemuña dos responsables políticos que tomaron decisións sobre o deseño, posta en marcha e evolución do sistema de orientación. Os resultados evidencian que o motivo principal que explica a proposta é a promoción dunha orientación esencialmente educativa, preventiva e integrada na actividade do centro para o que era imprescindible a creación de servizos internos de orientación. O proceso de implantación da rede de servizos foi demorada e precaria, o que se manifestou na tardanza en completar a rede de servizos de orientación, na desproporcionada ratio de centros e alumnado por departamento de orientación e na adscricion ós departamentos de orietnación dos centros de secundaria de centros de infantil e primaria. A partir de 2008 creanse os departamentos de orientación compartidos, o que supuxo un notable incremento do número de departamentos de orientación nos centros. Nos últimos anos, a política de axuste presupuestario en materia de educación e asuntos sociais está a influir negativamente en condiciones chaves para a realización axeitada da orientación, poñendo en entredito as potencialidades do modelo orixinal.Descargas
##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##
##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles## N/D
##plugins.generic.pfl.authorStatements##
Indexado: {$indexList}
-
##plugins.generic.pfl.indexedList##
- ##plugins.generic.pfl.academicSociety##
- N/D
- Editora:
- Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los trabajos publicados en esta revista están bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Los/as autores/as son los titulares de los derechos de explotación (copyright) de su trabajo, pero ceden el derecho de la primera publicación a la Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, la cual podrá publicar en cualquier lengua y soporte, divulgar y distribuir su contenido total o parcial por todos los medios tecnológicamente disponibles y a través de repositorios.
Se permite y anima a los/as autores/as a difundir los artículos aceptados para su publicación en los sitios web personales o institucionales, antes y después de su publicación, siempre que se indique claramente que el trabajo está en esta revista y se proporcionen los datos bibliográficos completos junto con el acceso al documento, preferiblemente mediante el DOI (en caso de que sea imprescindible utilizar un pdf, debe emplearse la versión final maquetada por la Revista). En el caso de artículos que provengan de estudios o proyectos financiados, esto se hará en los plazos y términos establecidos por la entidad o entidades financiadoras de la investigación publicada.