Número activo

Vol. 27 (2023)
					Ver Vol. 27 (2023)

O número 27 de Sarmiento acolle, na súa parte monográfica, unha ampla representación do quefacer científico, académico e profesional da Educación Social no espazo iberoamericano. Os seus textos, habitados pola diversidade inherente ás realidades educativas e sociais nas que se insiren as súas autoras e autores, están alentados por un afán -un ethos en definitiva-, común: dar testemuño dun pasado-presente no que a educación social, implícita ou explicitamente, ten evidenciado o seu firme compromiso coa procura dunha sociedade mais xusta, equitativa e convivencial. Queda reflectido nas historias que se relatan nas páxinas que seguen, afirmando e reivindicando o importante labor da comunidade universitaria e dos colectivos profesionais, así como do seu necesario empoderamento como educadores ou pedagogos sociais. 

Publicada: 2023-12-29

In memoriam

Monografía

  • Presentación: A Educación Social como relato histórico de amplas avenidas pedagóxicas e sociais

    José Antonio Caride Gómez Ricardo Manuel das Neves Vieira
    13-25
    ##submission.viewAbstract##
  • Materiais para unha historia da Pedagoxía Social e a Educación Social en España

    José Ortega Esteban Xavier Úcar Victoria Pérez de Guzmán
    27-49
    ##submission.viewAbstract##
  • Achegas hispano-portuguesas á Educación Social en América para a construcción dunha Pedagoxía Social Iberoamericana

    Francisco José del Pozo Serrano Daniel Shugurensky Karla Villaseñor Palma
    51-75
    ##submission.viewAbstract##
  • Historia da Educación Social en Brasil, Uruguai e Chile. Aproximacións histórico-pedagóxicas

    Evelcy Machado Jorge Camors Eusebio Nájera
    77-104
    ##submission.viewAbstract##
  • A Educación Social en Galicia: desenvolvemento profesional, académico e científico

    María Belén Caballo Villar Rita Gradaílle Pernas Laura Varela Crespo
    105-124
    ##submission.viewAbstract##
  • ESECS.IPL (Leiria) e ESE-PPorto (Porto): Da emerxencia e desenvolvimento da Pedagogia Social

    Ana Maria Vieira Fátima Correia José Carlos Marques Paulo Delgado
    125-143
    ##submission.viewAbstract##
  • Da Educación e Intervención Comunitaria para a Educación Social Unha breve ollada histórica sobre a formación dos Técnicos Superiores de Educación Social no Algarve

    Rosanna Barros
    145-167
    ##submission.viewAbstract##
  • A profesionalización da Educación Social en España, unha perspectiva histórica en primeira persoa

    Alberto Fernández de Sanmamed Santos Norma Gonzálvez Huguet Lourdes Menacho Vega Carlos Sánchez-Valverde Visus
    169-205
    ##submission.viewAbstract##
  • Educadores sociais portugueses: Pertinencia, formación e identidade profesional en (re)construción

    Silvia Azevedo Bruno Ferreira Cláudia Luísa Vanda Rodrigues
    207-225
    ##submission.viewAbstract##

Miscelánea

  • A escola autoritaria en cuestión: materiais de socioloxía da educación para contribuír a unha escola democrática

    Julia Varela
    229-247
    ##submission.viewAbstract##
  • As Escolas ambulantes en Vila Nova de Gaia

    Eva Baptista
    249-272
    ##submission.viewAbstract##
  • A revista “A pérola” do centro infantil Helen Keller: reflexo de un xesto pedagóxico inclusivo no Portugal dos anos 60

    Maria Romeiras Amado
    273-293
    ##submission.viewAbstract##
  • Fernando Barcia e Bernardo Mato: breve conceptualización dunha pedagoxía republicana

    Miguel Paz Cabo
    295-304
    ##submission.viewAbstract##

Documentos

  • En los Colegios de Anceis, la Guardia y Vigo

    Xosé Manuel Malheiro Gutiérrez
    307-335
    ##submission.viewAbstract##
  • A dimensión educativa das Irmandades da Fala. Algunhas propostas e realizacións

    Narciso de Gabriel
    337-362
    ##submission.viewAbstract##

Libros

Ver todos os números