Vivir para contala: a vida, unha aventura que se constrúe ao camiñar

Autoras/es

DOI:

https://doi.org/10.17979/srgphe.2024.28.1.11686

Palabras clave:

biografía do autor, Berlanga: CEINCE, historia da educación, historia da experiencia, historia intelectual, cultura empírica e material da escola, educación e emocións, historia e ciencias sociais

Resumo

Relato autobiográfico do autor que resume o proceso da súa formación e as experiencias vividas como historiador da educación, con alusións a aspectos concomitantes que afectan aos seus desempeños en varios ámbitos profesionais e en diversas institucións e territorios. Descríbense as etapas do seu itinerario ao redor dos lugares en que exerceu, os traballos académicos desenvolvidos desde a súa tese doutoral, os seus temas de estudo e algunhas das súas publicacións. O autor reflexiona tamén sobre o proceso e as influencias que determinaron a súa posición epistémica e metodolóxica ao redor da disciplina, así como o diálogo que mantivo coas ciencias humanas e sociais na construción da historia que practicou.

Descargas

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Catedrático de Historia da Educación da Universidade de Valladolid e fundador-director do Centro Internacional da Cultura Escolar (CEINCE) con sede en Berlanga de Douro, España. Anteriormente foi catedrático da Universidade de Salamanca, onde fundou e dirixiu a Revista Interuniversitaria de Historia da Educación. Foi presidente da Sociedade Española de Historia da Educación e membro do comité executivo da ISCHE. É doutor honoris causa pola Universidade de Lisboa, doutor honorario da Escola de Políticas Públicas Norberto Bobbio, Paraguai, e doutor honorario do Colexio de Doutores de Salamanca. Profesor visitante das universidades italianas de Macerata e Ferrara. Consultor de UNESCO en Educación Superior/Países Mediterráneos (1984-87). Membro da Société Européenne de Culture. Publicacións destacadas: Educación y economía en la España ilustrada (1988), Historia ilustrada del libro escolar en España (2 vols, 1997-1998, ed.), Tiempos y espacios para la escuela (2000), La educación en la España contemporánea (2002), Historia ilustrada de la escuela en España (2006, ed.), La España cubista de Luis Bello (2015), La cultura empírica della scuola (2016, eds en portugués y español en 2017)), Educazione ed emozioni. Un nuovo approccio formativo (2017), Emociones & Educación. La construcción histórica de la educación emocional (2018, ed. en portugués 2021), Etnografia della scuola (2023) y Repensar la cultura material de la escuela (2024).

##submission.downloads##

Publicada

2025-03-17

Como citar

Escolano Benito, A. (2025). Vivir para contala: a vida, unha aventura que se constrúe ao camiñar. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 28(1), 41–68. https://doi.org/10.17979/srgphe.2024.28.1.11686

Número

Sección

Monografía