Dimensión global e Educación para o Desenvolvemento: perspectivas do profesorado de secundaria
DOI:
https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.560Palavras-chave:
Educación para o desenvolvemento, educación global, investigación cualitativa, ensinanza secundaria obligatoriaResumo
A educación para o desenvolvemento de quinta xeración pon o foco de atención en contribuir á comprensión crítica do modelo de globalización que está a influir en todo o planeta e debe promover unha conciencia da cidadanía global, activa e comprometida cos dereitos humanos, a xustiza social e a democracia. A Educación Global é un movemento internacional que xurde a carón das ONGDs como un proceso socio-educativo continuado que promove unha cidadanía global crítica. Consideramos a Inglaterra como un referente na integración da dimensión global no curriculum da Educación Secundaria, e partindo do estudo reflexivo de esta experiencia, plantexámonos coñecer as necesidades do noso profesorado de secundaria para que a súa participación co alumnado nos programas porpostos polas ONGDs sexan máis significativos e interdisciplinares. Esta investigación é de carácter colaborativo entre o grupo de investigación “Política Educativa, Historia e Sociedade” da UDC e Solidariedade Internacional de Galicia (SI-G), e financiado pola Xunta de Galicia a través das subvencións de concorrencia competitiva para executar proxectos de EpD. Nesta comunicación presentamos algúns dos achados resultado da análise das entrevistas de corte narrativo realizadas en 6 centros a 3 tipos de informantes: representante do equipo directivo, responsable da biblioteca e profesorado que participa nos proxectos de SI-G. Para a análise das entrevistas utilizamos o programa Atlas.IT que permite organizar, agrupar e sistematizar a través de códigos e visualizar as interpretacións. No noso caso establecimos 6 dimensións –curriculo, profesorado, alumnado, centro, papel da ONGD e bibliotecas– coas súas macrocategorías e categorías . Nesta comunicación adiantamos algúnhas das conclusións extraídas das testemuñas do profesorado respecto á dimensión global desde as súas materias, nas que sinalan aqueles condicionantes e posibilidades, elaboramos un perfil do profesorado máis comprometido coa EpD, tamén algunhas achegas sobre os beneficios educativos respecto ao alumnado, a influencia das condicións institucionais e cultura escolar para levar a cabo estos proxectos e o papel das ONGDs como apoio didáctico á labor docente. Quedarían pendientes de investigar a relación con outros axentes educativos como as familias, o persoal de administración e outros colaboradores da institución.Downloads
##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##
##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles## Indisp.
##plugins.generic.pfl.authorStatements##
##plugins.generic.pfl.indexedIn##
-
##plugins.generic.pfl.indexedList##
- ##plugins.generic.pfl.academicSociety##
- Indisp.
- ##plugins.generic.pfl.publisher##
- Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Os artigos publicados nesta Revista están licenciados com uma Licença Creative Commons Atribuição-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.
Os/As autores/as são os titulares dos direitos de exploração (copyright) da sua obra, mas cedem o direito de primeira publicação à Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, que poderá publicar em qualquer língua e suporte, divulgar e distribuir o seu conteúdo total ou parcial por todos os meios tecnologicamente disponíveis e através de repositórios.
Permite-se e anima-se os/as autores/as a difundir os artigos aceites para publicação nos site pessoais ou institucionais, antes e após publicação, sempre que se indique claramente que o trabalho é publicado nesta revista e se proporcionem todos os elementos da referenciação bibliográfica junto com o acesso ao documento, preferencialmente através do DOI (caso seja indispensável usar um pdf, a versão final formatada pela Revista deve ser usada). No caso de artigos provenientes de estudos ou projectos financiados, tal será feito dentro dos prazos e condições estabelecidos pelo(s) organismo(s) financiadores da investigação publicada.