Dimensión global e Educación para o Desenvolvemento: perspectivas do profesorado de secundaria

Autores

  • Araceli Serantes UDC
  • Helena Zapico
  • M. Cristina Pérez
  • Vanessa Pazos

DOI:

https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.560

Palavras-chave:

Educación para o desenvolvemento, educación global, investigación cualitativa, ensinanza secundaria obligatoria

Resumo

A educación para o desenvolvemento de quinta xeración pon o foco de atención en contribuir á comprensión crítica do modelo de globalización que está a influir en todo o planeta e debe promover unha conciencia da cidadanía global, activa e comprometida cos dereitos humanos, a xustiza social e a democracia. A Educación Global é un movemento internacional que xurde a carón das ONGDs como un proceso socio-educativo continuado que promove unha cidadanía global crítica. Consideramos a Inglaterra como un referente na integración da dimensión global no curriculum da Educación Secundaria, e partindo do estudo reflexivo de esta experiencia, plantexámonos coñecer as necesidades do noso profesorado de secundaria para que a súa participación co alumnado nos programas porpostos polas ONGDs sexan máis significativos e interdisciplinares. Esta investigación é de carácter colaborativo entre o grupo de investigación “Política Educativa, Historia e Sociedade” da UDC e Solidariedade Internacional de Galicia (SI-G), e financiado pola Xunta de Galicia a través das subvencións de concorrencia competitiva para executar proxectos de EpD. Nesta comunicación presentamos algúns dos achados resultado da análise das entrevistas de corte narrativo realizadas en 6 centros a 3 tipos de informantes: representante do equipo directivo, responsable da biblioteca e profesorado que participa nos proxectos de SI-G. Para a análise das entrevistas utilizamos o programa Atlas.IT que permite organizar, agrupar e sistematizar a través de códigos e visualizar as interpretacións. No noso caso establecimos 6 dimensións –curriculo, profesorado, alumnado, centro, papel da ONGD e bibliotecas– coas súas macrocategorías e categorías . Nesta comunicación adiantamos algúnhas das conclusións extraídas das testemuñas do profesorado respecto á dimensión global desde as súas materias, nas que sinalan aqueles condicionantes e posibilidades, elaboramos un perfil do profesorado máis comprometido coa EpD, tamén algunhas achegas sobre os beneficios educativos respecto ao alumnado, a influencia das condicións institucionais e cultura escolar para levar a cabo estos proxectos e o papel das ONGDs como apoio didáctico á labor docente. Quedarían pendientes de investigar a relación con outros axentes educativos como as familias, o persoal de administración e outros colaboradores da institución.

Downloads

Não há dados estatísticos.

##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##

Metric
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.peerReviewers## 
##plugins.generic.pfl.numPeerReviewers##
##plugins.generic.pfl.averagePeerReviewers##

##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles##  Indisp.

##plugins.generic.pfl.authorStatements##

##plugins.generic.pfl.authorStatements##
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.dataAvailability## 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
##plugins.generic.pfl.funders## 
Indisp.
##plugins.generic.pfl.numHaveFunders##
##plugins.generic.pfl.competingInterests## 
Indisp.
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
##plugins.generic.pfl.forThisJournal##
##plugins.generic.pfl.otherJournals##
##plugins.generic.pfl.articlesAccepted## 
##plugins.generic.pfl.numArticlesAccepted##
##plugins.generic.pfl.numArticlesAcceptedShort##
##plugins.generic.pfl.daysToPublication## 
##plugins.generic.pfl.numDaysToPublication##
145

##plugins.generic.pfl.indexedIn##

    ##plugins.generic.pfl.indexedList##
##plugins.generic.pfl.editorAndBoard##
##plugins.generic.pfl.profiles##
##plugins.generic.pfl.academicSociety## 
Indisp.
##plugins.generic.pfl.publisher## 
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións

Publicado

16-11-2015

Como Citar

Serantes, A., Zapico, H., Pérez, M. C., & Pazos, V. (2015). Dimensión global e Educación para o Desenvolvemento: perspectivas do profesorado de secundaria. Revista De Estudios E Investigación En Psicología Y Educación, (08), 095–099. https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.560

Edição

Secção

XIII Congreso Psicopedagogia. Área 8: INTERCULTURALIDADE, INCLUSÃO SOCIAL E EDUCAÇÃO