A Educación Global na Educación Secundaria Obligatoria: unha investigación diagnóstica nos centros educativos de Galicia

Autores/as

  • Araceli Serantes UDC
  • Renée DePalma UDC
  • M. Dolores Cotelo UDC
  • José Luis Iglesias UDC
  • Patricia Digón UDC
  • Begoña Rivera
  • Carmen Becerra
  • María Caride
  • Ana Lampón Solidariedade Internacional de Galicia

DOI:

https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.561

Palabras clave:

Educación para o desenvolvemento, educación global, investigación cualitativa, entrevista, educación secundaria

Resumen

O Proxecto de Investigación “Explorando as posibilidades de estender a dimensión global da educación para o desenvolvemento na ESO. Unha investigación diagnóstica en centros educativos” é unha proposta de investigación colaborativa entre o Grupo de Investigación Política Educativa, Historia e Sociedade da Universidade da Coruña e Solidariedade Internacional de Galicia, financiado pola Xunta de Galicia (PR804A 2014/07). O obxectivo é identificar as necesidades do profesorado e do centro educativo que colabora nos proxectos de Educación para o Desenvolvemento (EpD) de ONGDs para que estas accións sexan máis significativas para o alumnado. Tomamos como referencia a experiencia do Reino Unido. Trátase dunha investigación cualitativa para o quese aplicaron distintas estratexias de recollida de datos arredor de tres obxectivos: (i) saber como integraron no Reino Unido a dimensión global no curriculum e cales son as súas porpostas didácticas, (ii) coñecer outras experiencias , e (iii) desvelar cales son os intereses e necesidades do profesorado galego para integrar a dimensión global. Para abordar estos obxectivos utilizáronse técnicas que permitisen comprender as experiencias sociais nos escenarios naturais desde a perspectiva dos protagonistas, en concreto: 1. Análise de documentos para caracterizar a dimensión global no curriculo e nas propostas didácticas do Reino Unido, estructurando en unidades de significado as distintas fontes documentais a través de categorías. 2. Microestudos de caso en 6 centros educativos para coñecer os intereses e necesidades do profesorado individualmente e do centro no seu conxunto, mediante entrevistas –de corte narrativo e semiestructuradas– a tres tipos de informantes (membros do equipo directivo, responsables das bibliotecas e profesorado que xa desenvolve actividades de EpD nas aulas). 3. Os grupos focais para contrastar as distintas realidades dos centros educativos e contrastar posicionamentos de forma simultánea. 4. Entrevistas semiestructuradas a persoas expertas en Educación Global e 5. Elaboración de forma colaborativa dunha plataforma. Como estratexia xeral de análise aplicouse a codificación temática. A meta do estudo é proporcionar descripcións e interpretacións, e non xeralizacións, que permitan a outros docentes aplicar algunhas das conclusións e recomendacións a súa experiencia nas aulas. Con esta finalidade creouse unha plataforma dixital para facilitar o acceso a bibliografía, compartir experieincias e fomentar o intercambio.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

16-11-2015

Cómo citar

Serantes, A., DePalma, R., Cotelo, M. D., Iglesias, J. L., Digón, P., Rivera, B., … Lampón, A. (2015). A Educación Global na Educación Secundaria Obligatoria: unha investigación diagnóstica nos centros educativos de Galicia. Revista De Estudios E Investigación En Psicología Y Educación, (08), 100–104. https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.08.561

Número

Sección

XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 8: INTERCULTURALIDAD, INCLUSIÓN SOCIAL Y EDUCACIÓN