Confidence in the keyword mnemonics to learn languages
Main Article Content
Abstract
Keywords:
Downloads
Article Details
References
Ameijide, L., y Campos, A. (2011a). Diferencias individuales en la metamemoria cuando se utiliza la mnemotecnia de la palabra clave. Actas del XI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía (pp. 4191-4201). A Coruña: Universidad de A Coruña.
Ameijide, L. y Campos, A. (2011b). Juicios metamnemónicos sobre la mnemotecnia de la palabra clave: estudio con personas mayores. Actas del XI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía (pp. 4203-4211). A Coruña: Universidad de A Coruña.
Amor, A., Campos, A., y González, M. A. (2003). Estilo cognitivo e imagen, ¿afectan a la mnemotecnia de la palabra clave? Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 10, 997-1006.
Atkinson, R. C. (1975). Mnemotechnics in second-language learning. American Psychologist, 30, 821-828.
Campos, A., y Ameijide, L. (2011). Exactitud de los juicios de aprendizaje (JOLs) y mnemotecnia de la palabra clave en adultos y ancianos. International Journal of Psychological Research, 4, 64-71.
Campos, A., y Ameijide, L. (2014). Mnemotecnia de la palabra clave con dibujos y juicios metamnemónicos de personas mayores. Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 5, 23-38.
Campos, A., Amor, A., y González, M. A. (2002). Presentation of keywords by means of interactive drawings. The Spanish Journal of Psychology, 5, 102-109.
Campos, A., Amor, A., y González, M. A. (2004a). The importance of the keyword- generation method in keyword mnemonics, Experimental Psychology, 51, 125-131.
Campos, A., Amor, A., y González, M. A. (2004b). Drawing-assisted strategies in keyword mnemonics. Studia Psychologica, 46, 211-218.
Campos, A., Camino, E., y Pérez-Fabello, M. J. (2011). Using the keyword mnemonics method among adult learners. Educational Gerontology, 37, 327-335.
Campos, A., González, M. A., y Amor, A. (2004). Different strategies for keyword generation. Journal of Mental Imagery, 28, 51-58.
Campos, A., Pérez-Fabello, M. J., y Camino, E. (2010). Eficacia de la mnemotecnia de la palabra clave en personas adultas. Psicothema, 22, 752-757.
Campos, A., Rodríguez-Pinal, M. D., y Pérez-Fabello, M. J. (2013). Aprendizaje del idioma gallego mediante la mnemotecnia de la palabra clave, en personas bilingües, altas y bajas en control de imagen. Revista de Investigación en Educación, 11, 50-59.
Campos, A., Rodríguez-Pinal, M. D., y Pérez-Fabello, M. J. (2014). Receptive and productive recall with the keyword mnemonics in bilingual students. Current Psychology, 33, 64-72.
Carney, R. N., y Levin, J. R. (2000). Fading mnemonic memories: Here’s looking anew, again! Contemporary Educational Psychology, 25, 499-508.
Cosentino, S., Metcalfe, J., Holmes, J., Steffener, J., y Stern, Y. (2011). Finding the self in metacognitive evaluations: Metamemory and agency in non demented elders. Neuropsychology, 25, 602-612.
González, M. A., Amor, A., y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña.
Metcalfe, J., Eich, T. S., y Castel, A. D. (2010). Metacognition of agency across the lifespan. Cognition, 116, 267-282.
Nelson, T. O., y Narens, L. (1990). Metamemory: A theoretical framework and new findings. En G. H. Bower (Ed.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (pp. 125-173). New York, NY: Academic Press.
Paivio, A. (1975). Imagery and long-term memory. En A. Kennedy y A. Wilkes (Eds.), Studies in long term memory (pp. 57-88). London: Wiley.
Troutt-Ervin, E. D. (1990). Application of keyword mnemonics to learning terminology in the college classroom. Journal of Experimental Education, 59, 31-41.
Valle, F. (1998). Normas de imaginabilidad. Oviedo: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Oviedo.