La formación inicial de los educadores sociales en el ámbito de servicios sociales
DOI:
https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.06.2580Keywords:
formación inicial, educación social, servicios socialAbstract
El trabajo se centra en el estudio de las guías docentes de los Grados en Educación Social de las universidades españolas, con el objetivo de valorar la capacitación que reciben los estudiantes en materia de servicios sociales. Aun siendo un ámbito esencial de inserción profesional de estos agentes educativos, se aprecian déficits formativos en torno a las posibilidades de obtención de un conocimiento profundo sobre la organización y estructura de los servicios sociales, el marco normativo, las funciones profesionales a llevar a cabo en este ámbito de acción profesional, etc., al finalizar los estudios de Grado.
Downloads
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións
References
ASEDES (2004). Definición de Educación Social. En CEESG (edit.) (2008), Documentos profesionalizadores (pp. 9-18). Santiago de Compostela: ASEDES, CEESG, CGCEES.
García Roca, J. (2006). Memorias silenciadas en la construcción de los servicios sociales. Cuadernos de trabajo social, 19, 197-212.
Morán, M. C. & Varela, L. (2017). Entrevista con… José Manuel Ramírez Navarro. Revista Galega de Educación, 67, 40-49.
Moyano, S. (2012). Acción educativa y funciones de los educadores sociales. Barcelona: UOC.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The papers published in this journal are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors are the holders of the exploitation rights (copyright) of their work, but grant the right of first publication to the Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, which may publish in any language and format as well as publish and distribute their whole or partial content by any technologically available means and via data base.
Authors are allowed and encouraged to disseminate the articles accepted for publication on personal or institutional websites, before and after their publication, provided it is clearly stated that the work is in this journal and all bibliographic data are provided along with access to the document, preferably through the DOI (if it is indispensable to use a pdf, the final version formatted by the journal should be used). In the case of articles resulting from funded studies or projects, this will be done within the deadlines and terms established by the supporting organisation(s) of the published research.