Main Article Content

Miguel Guerrero Ocampo
Universidad Autónoma de Guerrero, Acapulco
Mexico
Agustín Santiago Moreno
Universidad Autónoma de Guerrero, Acapulco
Mexico
Carlos Bouza Herrera
Universidad de LA Habana
Cuba
Vol. 01 No. 02 (2009), Articles (open section), pages 77-110
DOI: https://doi.org/10.17979/redma.2009.01.02.4687
Submitted: Nov 22, 2018 Accepted: Nov 22, 2018
How to Cite

Abstract

The profile of the tourists visiting Acapulco is made. This study uses a sample of 399 tourists. The obtained results allow the identification of the satisfaction profile of the tourism in terms of the offers of the market.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Cook, Ch. S. (2000) Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación educativa. Ed. Morata, 3ª reimpresión, Madrid.

Ferran, A. M. (2001). SPSS. Análisis estadístico para Windows. Ed. McGraw-Hill.

Frager, R. y Fadiman, J. (2007). Teorías de la Personalidad. Segunda edición, séptima reimpresión, Oxford, University Press & Alfaomega, Grupo Editor. Julio, México.

Guerrero Ocampo, M. (2008). La Esfera De La Experiencia Del Turista En Acapulco. Estudio Fenomenológico. Tesis de Doctorado, Universidad Autónoma de Guerrero.

Johnson, R. (1996). Estadística Elemental, Grupo Editorial Iberoamérica, México.

Kotler, P. (2001). "Dirección de Marketing. La edición del milenio", Ed. Prentice-Hall, México.

Levy, P. S. y S. Lemeshow (2008). Sampling of Populations: Methods and Applications, Solutions Manual, 4th Edition. Wiley, Chichester.

Munné, F. (2004). Psicosociología del tiempo libre. Un enfoque crítico. Undécima reimpresión, Trillas.

Rimm, D. (1981). Terapia de la conducta -Técnicas y hallazgos empíricos-. Trillas

Rivas, Teresa (1997). Tesis: Factores que influyen en el retorno del turista internacional a Acapulco.

Rueda García, M. del M. y A. Arcos Cebrián (1998). Problemas de muestreo en poblaciones finitas Grupo Editorial Universitario, Granada.

Visauta, V. (2005). Análisis estadístico con SPSS para Windows. Segunda edición, McGraw-Hill, México.

Wayne W. D. (2002). Bioestadística-Base para el análisis de las ciencias de la salud. Limusa.

Weiers, R. M. (2000). Investigación de mercados. Prentice-Hall Hispanoamericana, México.

Zanutto, L. y E.T. Bradlow (2006). Data pruning in consumer choice models. Quantitative Marketing and Economics, 4, 267-287.