O Traballo de Fin de Grao en Educación Social: valoración do alumnado

Authors

  • Beatriz García Antelo Universidade de Santiago de Compostela
  • María del Rosario Castro González Universidade de Santiago de Compostela
  • Isabel González Gómez CIFP A Xunqueira, Pontevedra

DOI:

https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.14.2470

Keywords:

traballo fin de grao, formación, competencias, universidade, educación social.

Abstract

O Traballo Fin de Grao (TFG) consiste na elaboración e defensa dun traballo orixinal en torno a un ámbito de intervención profesional da titulación e baixo a titorización dun profesor/a, sendo unha das materias a cursar na fase final dos estudos de Grao. Configúrase así como un espazo idóneo para que o alumnado acredite o dominio de competencias traballadas durante a súa formación. O obxectivo deste estudo é coñecer a valoración do alumnado do Grao en Educación Social da Universidade de Santiago de Compostela (USC) sobre o TFG e a súa contribución á adquisición de competencias profesionais.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Beatriz García Antelo, Universidade de Santiago de Compostela

Profesora do Departamento de Pedagoxía e Didáctica (Área MIDE)

References

Ávila, M. y Luján, A. L. (2011). Diseño de un sistema de coordinación para el desarrollo, integración y evaluación de competencias genéricas en los títulos de Grado de la Facultad de Educación de Cuenca. En M. Marín, A. B. Morales y D. Delgado (Eds.), Trabajos fin de Grado y Máster: La evaluación global (pp. 183-190). Toledo: Universidad de Castilla La Mancha.

Civila, A. (2014). Gestión de unos 800 trabajos fin de grado en una Facultad de Ciencias de la Educación. En K. Pérez, B. Bilbao, E. Fernández de Larrea, B. Otero y P. Ruiz de Gauna (Coord.), Retos y oportunidades del TFG para la sociedad del conocimiento (Libro de Actas del I Congreso Interuniversitario del Trabajo Fin de Grado) (pp. 356-365). Bilbao: Universidad del País Vasco.

Hernández-Leo, D., Moreno, V., Camps, I.P., Clarisó, R. y Martínez-Monés, A. (2013). Implementación de buenas prácticas en los Trabajos de Fin de Grado. REDU: Revista de Docencia Universitaria, 11 (nº especial), 269-278.

Maiztegui, C., Martínez, I., Santibáñez, R. e Martínez, S. (2012). Diseño e implantación del Trabajo Fin de Grado en Educación Social. Análisis de un proceso. En S. Morales, J. Lirio y R. Marí (Coord.), La Pedagogía Social en la Universidad: Investigación, Formación y Compromiso Social (Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social) (pp. 403-416). Valencia: Nau Llibres.

Pascual, M. y Pascual, M. M. (2012). Propuesta de evaluación del Trabajo Fin de Grado en Derecho. Aula Abierta, 40 (1), 85-102.

Puigcerver, M.C., Martín, P.J. y Renart, M. (2013). Los beneficios de la coordinación horizontal en la realización de los TFG para los alumnos de Grado en Administración y Dirección de Empresas. Revista de Investigación en Educación, 11 (1), 97-117.

Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales. Boletín Oficial del Estado, núm. 260, de 30 de outubro de 2007.

Real Decreto 43/2015, de 2 de febrero, por el que se modifica el Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales, y el Real Decreto 99/2011, de 28 de enero, por el que se regulan las enseñanzas oficiales de doctorado. Boletín Oficial del Estado, núm. 29, de 3 de febrero de 2015.

Rekalde, I. (2011). ¿Cómo afrontar el Trabajo Fin de Grado? Un problema o una oportunidad para culminar con el desarrollo de las competencias. Revista Complutense de Educación, 22 (2), 179-193.

Torrado, M. (2004). Estudios tipo encuesta. En R. Bisquerra (Coord.), Metodología de la investigación educativa (pp. 130-147). Madrid: La Muralla.

USC (2016). Regulamento de matrícula, elaboración e defensa dos traballos fin de grao e fin de máster na Universidade de Santiago de Compostela. Recuperado de: http://www.usc.es/gl/normativa/xestionacademica/index.html

Vera, J. y Briones, E. (2014). Elementos clave del proceso de tutorización y evaluación del TFG: análisis y resultados en la UVA y la UC. En K. Pérez, B. Bilbao, E. Fernández de Larrea, B. Molero y P. Ruiz de Gauna (Coord.), Actas del I Congreso Interuniversitario sobre el Trabajo Fin de Grado. Retos y oportunidades del TFG en la sociedad del conocimiento (pp. 335-345). Bilbao: Universidad del País Vasco.

Published

2017-12-17

How to Cite

García Antelo, B., Castro González, M. del R., & González Gómez, I. (2017). O Traballo de Fin de Grao en Educación Social: valoración do alumnado. Revista De Estudios E Investigación En Psicología Y Educación, (14), 082–086. https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.14.2470

Issue

Section

XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
45%
33%
Days to publication 
155
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións