Main Article Content

José María Mesías-Lema
University of A Coruna
Spain
https://orcid.org/0000-0001-8278-7115
Biography
Vol. 1 No. 1 (2021), Editorial, pages 1-6
DOI: https://doi.org/10.17979/ijaber.2021.1.1.7617
Submitted: Mar 3, 2021 Accepted: Mar 31, 2021 Published: Mar 31, 2021
How to Cite

Abstract

Ten years ago, when this school started, progressive art methods were looked upon as a suspicious motivation and experiment. Today this method needs no martyrs. The method has extended itself to various public school buildings, which have become distinguished and admittance sought after for this very reason. (Rothko, “Scribble Book”, 1934, p. 44)

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Agra Pardiñas, MJ. (1994). Planes de acción: una alternativa para la Educación Artística. Editorial Universidad Complutense de Madrid.

Agra Pardiñas, MJ. (2005). “El vuelo de la Mariposa: la investigación artístico-narrativa”. En Marín-Viadel, R. (ed). Investigación en Educación Artística. Editorial Universidad de Granada.

Garcés, M. (2021). Escuela de aprendices. Galaxia Gutenberg.

López-Remiro, M. (2007). Mark Rothko. Escritos sobre arte (1934-1969). Paidós.

Marín-Viadel, R. (2005). La "investigación educativa basada en las artes visuales" o "arteinvestigación educativa" Investigación en Educación Artística. Editorial Universidad de Granada. En Marín-Viadel, R. (ed). Investigación en Educación Artística. Editorial Universidad de Granada.

Mesías Lema, JM. (2012). Fotografía y educación de las artes visuales: el fotoactivismo educativo como estrategia docente en la formación del profesorado. Editorial Universidad de Granada.

Mesías Lema, JM. (2019). Educación artística sensible: cartografía contemporánea para arteducadores. Graó.

Moreno Montoro, Mª.I. y López-Pelaez, Mª.P. (coords.)(2016). Reflexiones sobre investigación artística e investigación educativa basada en las artes. Síntesis.

Rothko, M. (1934). “New Training for Future Artists and Art Lovers”. The Brooklyn Jewish Center Review, pp. 10-11.