Main Article Content

Ana María Peña-Cabanas
Universidade da Coruña
Spain
Biography
María Concepción Fernández-Munín
Consellería de Educación, Xunta de Galicia
Spain
Biography
Vol. 4 No. 2 (2017), Reviews, pages 154-157
DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2017.4.2.3194
Submitted: Nov 20, 2017 Accepted: Nov 25, 2017 Published: Dec 1, 2017
How to Cite

Abstract

The paper presents the different possibilities of the Genial.ly tool for the creation of interactive digital resources, and it zooms into its potential for educational contexts. Its aim is to serve as a guide for teachers interested in creating their own educational materials to foster active, meaningful and personalized learning through attractive and motivating content for their students. The features that could benefit from improvements are also discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Cabero Almenara, J. (2016): Tendencias educativas para el S.XXI. Madrid: CEF

Fundación Telefónica (2012) Aprender con tecnología: investigación internacional sobre modelos educativos de futuro. Madrid: Ariel [Recuperado de: https://www.fundaciontelefonica.com/arte_cultura/publicaciones-listado/pagina-item-publicaciones/itempubli/165/ con fecha 03/11/2107]

Gadner, H. (1987): La teoría de las inteligencias múltiples, Fondo de Cultura, México.

García, I. y otros (2010): Informe horizon: edición iberoamericana 2010. Austin. Texas: The New Media Consortium.

Torrano Moltalvo, F. y González Torres. M.C. (2004): El aprendizaje autorregulado, presente y futuro de la investigación. Revista electrónica de investigación Psicoeducativa. [Recuperado de: http://www.webdocente.altascapacidades.es/Aprendizaje Autorregulado/Art_3_27.pdf con fecha 03/11/2107]