O potencial do galego como elemento integrante da estratexia empresarial
Contido principal do artigo
Resumo
Este artigo pretende vincular o uso da lingua á estratexia empresarial desde a súa mesma concepción. Actualmente, o galego é unha lingua de uso habitual na empresa, mais non é a “lingua visíbel” das relacións que se producen entre os diferentes grupos de interese que existen arredor da empresa. Logo da revisión do concepto de estratexia, pódese afirmar que esta é un instrumento para inserir a empresa no seu contorno. A cuestión lingüística pode formar parte das estratexias corporativas, competitivas e funcionais e contribuír de forma clara ao incremento do valor da empresa. Na realidade empresarial actual, o uso da lingua galega axuda o reforzamento de estratexias de diferenciación pola calidade e pola asunción da imaxe de Galiza nos produtos e nos servizos. Tamén se relaciona o uso do galego nas empresas galegas coa súa responsabilidade social corporativa nun contexto onde desde o mundo empresarial cómpre dar pasos cara á normalización desta lingua.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
AECA (1999): Estrategia Empresarial. Modelo Dinámico del Proceso Estratégico, Documentos AECA, Principios de Organización y Sistemas, nº 9.
AECA (2004): Marco Conceptual da Responsabilidade Social Corporativa, Documentos AECA, Responsabilidad Social Corporativa, nº 1.
Andrews, K. R. (1984): El concepto de Estrategia de la Empresa (Barcelona: Orbis).
Ansoff, H. I. (1976): La Estrategia de la Empresa (Pamplona: EUNSA).
Chandler, A. (1962): Strategy and Structure (New York: MIT Press).
Comisión Europea (2006): Comunicación de la Comisión al Parlamento Europeo, al Consejo y al Comité Económico y Social Europeo. Poner en práctica la asociación para el crecimiento y el empleo: hacer de Europa un polo de excelencia de la responsabilidad social de las empresas. Bruxelas, 22.03.2006, COM, 136 Final (Bruxelas: Comisión de las Comunidades Europeas).
Cuervo García, A. (1975): “La planificación en el proceso de decisión en la empresa”, Revista de Economía Política, 71: 141-190.
Hofer, C. W. / Schendel, D. E. (1978): Strategy Formulation: Analytical Concepts (Minnesota: West Publishing Co.).
Menguzzato, M. / Renau, J. J. (1984): “El planteamiento estratégico: una necesidad para la empresa de hoy”, Actas del Primer Congrés d’Economia Valenciana (València: Generalitat Valenciana).
Tabatoni, P. / Jarniou, P. (1975): Les Systémes de Gestión. Politiques et Structures (Paris: PUF).
Xunta de Galicia (2005): Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (Santiago de Compostela: Consellaría de Educación e Ordenación Universitaria. Dirección Xeral de Política Lingüística).