New content strategies in the media of Puerto Rico. Case studies
Main Article Content
Abstract
This study analyses how the main print media in Puerto Rico have transformed their content strategies on their digital platforms. The aim of the study is to examine the different digital products offered by media companies (applications and websites) and to study their presence on social networks (Facebook and Twitter) using data collected through content analysis. The main media companies show little difference in content and coverage between their print and digital editions. The audiovisual formats used are simple and, in most cases, limited to photographs and videos of the press conferences covered by their reporters.
Keywords:
Downloads
Article Details
References
Acevedo, M. (2010). En la era de la convergencia periodística: Manual para periodistas, conocimientos y principios básicos. (2.ª ed.) San Juan: Plaza Mayor.
García-Avilés, J. A., Carvajal Prieto, M., & Comín, M. (2016). Cómo innovar en periodismo. Entrevistas a 27 profesionales. Recuperado de: https://www.academia.edu/30893819/C%C3%B3mo_innovar_en_Periodismo._Entrevistas_a_27_profesionales
Jenkins, H. (2008). Convergence culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Barcelona: Ediciones Paidós.
Manfredi, J. (2015). Innovación y periodismo: emprender en la Universidad. Tenerife: Sociedad Latina de Comunicación Social.
López, C. (2017). Medio mexicano conquista audiencia al explicar temas complejos en comunicación gráfica inteligente y divertida. En Mioli, T. y Nafría, I. (2017). Periodismo innovador en América Latina. Centro Knight para el Periodismo en Las Américas. Recuperado de https://knightcenter.utexas.edu/books/PeriodismoinnovadorenAmericaLatina.pdf
Orozco, R. (2014). Retos y oportunidades del periodismo digital. México: UDG Virtual.
Sánchez-Tabernero, A. (2000). Dirección estratégica de empresas de comunicación. Madrid: Cátedra.
Scolari, C. (2008). Hipermediaciones: elementos para una teoría de la comunicación social. Barcelona: Gedisa.
Villalpando, J. (2017). Guía práctica de producción y distribución de video en internet para periodistas. En Mioli, T y Nafría, Y. (Eds.), Periodismo Innovador en América Latina. Recuperado de: https://knightcenter.utexas.edu/books/PeriodismoinnovadorenAmericaLatina.pdf
Virella, A. (2015). Digital es otra cosa. Revista del Overseas Press Club of Puerto Rico. (p. 62). San Juan, Puerto Rico.