Main Article Content

Francesc J. Sánchez i Peris
Universitat de València
Spain
Concepción Ros Ros
Universidad Católica de Valencia
Spain
Vol. 01 No. 019 (2017), Articles (open section), pages 33-45
DOI: https://doi.org/10.17979/redma.2017.01.019.4849
Submitted: Dec 3, 2018 Accepted: Dec 3, 2018
How to Cite

Abstract

Neuroscience is working effectively to discover the keys to learning through knowledge of brain functions determining which parts of it should be encouraged to achieve what it is intended to achieve learning mode. Our test approach aims to determine the functions that video games can provide for learning based on stimuli that they are able to develop in the brain. In this sense we will try to relate the contributions of Bloom's taxonomy videojugar to practice with the characteristics of the brain that reveals Neuroscience and Neuroeducation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Erk, S. et al. (2003). Emotional context modulates subsequent memory effect. Neuroimage, 18.

Churches, A. (2008). Welcome to the 21st Century Retrieved from Recuperado el 2 de Septiembre de 2016 en: http://edorigami.wikispaces.com/21st+Century+Learners.

Forés Miravalles, A. y Ligioiz Vázquez, M.(2014). Descubrir la Neurodidáctica. Editorial UOC. Barcelona.

Gros, B. (2003). The Impact of Digital Games in Education. First Monday.

Guillén, J.C. (2012). La memoria: un recurso fundamental. Recuperado el 5 de Septiembre de 2016 en: https://escuelaconcerebro.wordpress.com/2012/07/13/la-memoria-un-recurso-fundamental-2.

Guillén, J.C. (2012). La atención: un recurso limitado. Recuperado el 10 de Septiembre de 2016 en: https://escuelaconcerebro.wordpress.com/2012/03/04/la-atencion-un-recurso-limitado.

López García, J.C. (2014). La taxonomía de Bloom y sus actualizaciones. Recuperado el 12 de Septiembre de 2016 en: http://eduteka.icesi.edu.co/articulos/TaxonomiaBloomCuadro.

Sánchez i Peris, F.J. y Ros Ros, C. Estrategias en las redes sociales con videojuegos. En Revuelta Domínguez, F.I. y Esnaola Horacek, G.A. (Coords.). (2013). Videojuegos en redes sociales: Perspectivas del edutaiment y la pedagogíaa lúdica en el aula (143-162) Laertes. Barcelona.

Willys, J. (2011). A Neurologist Makes the Case for the Video Game Model as a Learning Tool Recuperado el 12 de Septiembre de 2016 en http://www.edutopia.org/blog/neurologist-makes-case-video-game-model-learning-tool.

Willys, J. (2015). Getting inside students' heads. Recuperado el 2 de septiembre de 2016, de http://blogs.pearson.com.au/schools/newsroom/2015/02-february/24/getting-inside-students-heads/

Willys, J. (2016). The science of homework: tips to engage students' brains. Recuperado el 2 de septiembre de 2016, https://www.theguardian.com/teacher-network/2015/feb/23/science-homework-students-brains-learning.