Main Article Content

Patricia Madrigal Barrón
UniversiTy Rey Juan Carlos of Madrid
Spain
Vol. 01 No. 011 (2013), Articles (open section), pages 17-34
DOI: https://doi.org/10.17979/redma.2013.01.011.4804
Submitted: Nov 30, 2018 Accepted: Nov 30, 2018
How to Cite

Abstract

The world is changing. The institutions carry out tasks in an environment of transformation, which requires them to be in constant adaptation. This paper analyses one of these transformations, the growing role of the Corporate Social Responsibility, and it pretends to help to the institutions in the changes in matters of communication. For this, it examines an entity with success, as example of adaptation to new times.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Cámara de Comercio Sueco Argentina (2010). “Ejemplos actuales de responsabilidad social empresarial (RSE) en el ámbito laboral”. Recuperado 4, 11, 2013 de http://www.ccsa.com.ar/RSE_Informe.pdf.

Campos Freire, F. (2008). "Las redes sociales trastocan los modelos de los medios de comunicación tradicionales". Revista Latina de Comunicación Social, 63, pp. 287-293. La Laguna (Tenerife): Universidad de La Laguna. Recuperado 4, 11, 2013 de http://www.ull.es/publicaciones/latina/_2008/23_34_Santiago/Francisco_Campos.html.

Castro, B. (2007). El auge de la comunicación corporativa. Sevilla: Creative Commons.

Comisión Europea (2001). Libro Verde. Fomentar un marco europeo para la responsabilidad social de las empresas. Bruselas: Comisión de las Comunidades Europeas. Recuperado 4, 11, 2013 de http://www.aeca.es/comisiones/rsc/documentos_fundamentales_rsc/ue/verde.pdf.

Cuesta, M. y Valor, C. (2003). “Responsabilidad social de la empresa. Concepto, medición y desarrollo en España”. Boletín Económico de ICE, Nº 2755, pp. 7-19.

Kamprad, I. y Torekull, B. (2008). La historia de IKEA: su fundador cuenta los secretos de la empresa que ha entrado en todos los hogares del mundo. Madrid: La esfera de los libros.

IKEA. En www.ikea.com. Recuperado 4, 11, 2013.

Marín, F. (2008). Responsabilidad social corporativa y comunicación. Madrid: Fragua.

Putnam, R. D. (ed.) (2003). El declive del capital social. Barcelona: Galaxia Gutenberg.

Swedish Institute (2011). “Suecia lidera con el ejemplo en responsabilidad social corporativa”. Corporate Social Responsibility. Recuperado 4, 11, 2013 de http://sweden.se/other-languages/spanish/RSC-high-resolution.pdf.