Main Article Content

Carmen Echazarreta
Grupo de investigación ARPA
Manel Vinyals
Grupo de investigación ARPA
Teresa Gema Martín
Grupo de investigación ARPA
Vol. 03 No. 07 (2011), Articles (open section), pages 37-59
DOI: https://doi.org/10.17979/redma.2011.03.07.4737
Submitted: Nov 26, 2018 Accepted: Nov 26, 2018
How to Cite

Abstract

Social networks are creating a wide network of communications, at different levels and with different objectives. In this paper we analyze a specific case, the result of observation and monitoring of a group created to defend just a competition for access to public secondary school-teachers. This is a group created in response to a number of possible irregularities. Interesting to observe both the creation of the group as the different phases that follows the evolution, linked to the effectiveness of communication processes, and linking the latter to the possibilities of action and conflict resolution at the base of the group.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Bardin, L.(1986). Análisis del Contenido, Akal, Madrid. Analyse de Contenou, P.V.F, Paris, 1977.

Buckingham, D. (2005). Educación en medios. Barcelona, Paidós. [1.ª edición en inglés, 2003]

British Film Institute (2010). "Moving Images in the Classroom”, Londres, British Film Institute.

British Film Institute (2010). "Moving Images in the Classroom”, Londres, British Film Institute.

Critto, A.(1982). El método científico en las ciencias Sociales, Paidós, Buenos Aires,

Eguizábal R.(1990). El análisis del mensaje publicitario: España. Tesis Doctoral. Universidad Complutense de Madrid.

Grunig, J.E. y Hunt, T. (2000). Dirección de relaciones públicas. Gestión 2000. Barcelona.

Hazan, M. ; Dorfman, M.; et all. (2009). El modelo de la nueva agencia. Edición Digital .

Echazarreta C., Martín Casado T.G., Vinyals M., (2011). “Educar desde los medios en el siglo XXI: las Series de Ficción Juvenil”, en: Educación mediática y competencia digital, (Aparici R. García Matilla A. Gutiérrez A.)Ed: E.U. de Magisterio (UVA).

Martín Casado T.G., Echazarreta C., Vinyals M. (2010). “Nuevos medios, nuevos formatos, nuevas necesidades para alcanzar el éxito en la publicidad interactiva” en Congreso Internacional sobre nuevas formas de comunicación. Universidad Jaime I de Castellón.

Martín Casado,T.G. (2010). El tratamiento de género en la creación del mensaje publicitario del medio prensa en el siglo XXI. España. Tesis Doctoral. Universidad Complutense de Madrid.

VV.AA. (2010). Estudio en España de la inversión publicitaria en España 2010. [en línea] http://www.infoadex.es/RESUMEN%2010.pdf, visitado 12/11/2011.