Main Article Content

María del Rosario Castro González
Universidade de Santiago de Compostela
Spain
Beatriz García Antelo
Universidade de Santiago de Compostela
Spain
Biography
Isabel González Gómez
CIFP A Xunqueira, Pontevedra
Spain
Vol. Extr., núm. 14 (2017) - XIV CIG-PP, XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA, pages 091-095
DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.14.2480
Submitted: Jul 14, 2017 Accepted: Dec 13, 2017 Published: Dec 17, 2017
How to Cite

Abstract

As materias de Practicum nos estudos de Grao de Educación Social supoñen unha introdución do alumnado ao mundo laboral, convertendo este período de prácticas nun dos momentos máis agardados polos/as estudantes na súa formación. O obxectivo principal deste traballo é coñecer a valoración do alumnado de Educación Social da Universidade de Santiago de Compostela sobre o proceso de aprendizaxe e a adquisición de competencias profesionais durante o desenvolvemento da súa estadía de prácticas, tanto en relación ao Practicum I (3º curso) como ao Practicum II (4º curso). Metodoloxicamente desenvolviuse un estudo descritivo, facendo uso dun cuestionario elaborado ad-hoc.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Bas, E. (2005). El Practicum en las titulaciones de Pedagogía y Educación Social: entre el discurso y sus prácticas. Educatio, 23, 191-206.

Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw Hill/Interamericana de España.

García, S. Mª, González, R. y Martín-Cuadrado, A. Mª (2016). Influencia de las prácticas en el desarrollo de la identidad profesional de los estudiantes de educación social. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 28, 245-259.

González, M. y Fuentes, E. J. (2011). El Practicum en el aprendizaje de la profesión docente. Revista de Educación, 354, 47-70.

González, N. (2006). Evaluación y mejora del Practicum en las titulaciones de Ciencias de la Educación de la UPV/EHU. Revista de Psicodidáctica, 11 (1), 145-157.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2007). Fundamentos de metodología de la investigación. México: McGraw-Hill/Interamericana Editores.

Morales, S. (2010). El Practicum en Educación Social: El portafolio como instrumento de seguimiento y evaluación del aprendizaje de los alumnos. Revista de Docencia e Investigación, 20, 33-58.

Morales, S. (2013). Evaluando el practicum en Educación Social: acciones de mejora ante la puesta en práctica de los nuevos grados. Revista de Docencia Universitaria, 11 (1), 349-364.

Ordeñana, Mª B., Darretxe, L. y Beloki, N. (2016). Innovando el Practicum en educación social: experiencia de trabajo colaborativo a partir de sus protagonistas. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 7 (20), 114-134.

Pereira, C. y Solé, J. (2013). La cualificación profesional en educación social. El papel del Practicum. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 21, 237-258.

Serrano, R. (2017). Diferencias entre expectativas y logros en las competencias del Practicum del Máster de Formación del Profesorado de Enseñanza Secundaria. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 20 (1), 1-18.

Tejada, J. (2005). El trabajo por competencias en el Practicum: cómo organizarlo y cómo evaluarlo. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7 (2), 1-31. Recuperado de: http://www.scielo.org.mx/pdf/redie/v7n2/v7n2a13.pdf

Zabalza, M.A. (2011). El Practicum en la formación universitaria: estado de la cuestión. Revista de Educación, 354, 21-43.