O Seminario de Estudos Galegos: laboratorio dun plan pedagóxico para Galiza

Autoras/es

DOI:

https://doi.org/10.17979/srgphe.2010.14.0.4173

Palabras clave:

pedagoxía, galeguismo, realidade educativa, ideoloxía, propostas e programas de intervención

Resumo

O Seminario de Estudos Galegos, fundado en 1923, constituiuse en importante plataforma cultural galeguista, entre os anos 1928 a 1936, momento no que foi clausurado polas novas autoridades franquistas. Con máis de 170 socios activos, o SEG abriu diversas parcelas de estudo da realidade social, histórica, económica, e cultural de Galicia, o que se expresou nalgúns moi notables traballos de investigación, en xeiras de difusión cultural, no intercambio científico e de información con entidades académicas españolas e internacionais e na edición de libros. No SEG participaron algúns profesores atentos á problemática educativa de Galicia, e a través da Sección de Pedagogía, desde 1933, desenvolveron varias iniciativas. É o que se analiza na presente contribución, situando as súas achegas, tanto no panorama das demandas de reforma educativa española, como no contexto das orientacións educativas trazadas pola corrente ideolóxica do galeguismo. A Sección poderia ter sido um Laboratório de pensamento educativo, pero de facto non chegou a selo, e procúranse aqui as oportunas explicacións.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

##submission.downloads##

Publicada

2010-10-10

Como citar

Costa Rico, A. (2010). O Seminario de Estudos Galegos: laboratorio dun plan pedagóxico para Galiza. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 14, 27–49. https://doi.org/10.17979/srgphe.2010.14.0.4173

Número

Sección

Monografía: educación e galeguismo