Main Article Content

Carme Silva Domínguez
Universidade de Santiago de Compostela
Spain
https://orcid.org/0000-0002-2839-9901
Vol. 6 (2005), Articles, pages 123-156
DOI: https://doi.org/10.17979/rgf.2005.6.0.5318
Published: May 17, 2005
How to Cite

Abstract

TIn this work we present an insight into the situation of the Galician language in the country’s newspapers by means of an examination of the language in the publicity texts that appear in them. Our thesis is that the different position each heading occupies inside the Galician as well as the national media system has great repercussions on its linguistic choice. Also in the case of publicity, in spite of its nature supposedly “free” and open to society, it’s possible to see effects and influences from the special circumstances that determine the political, the social and of course the linguistic position of the different headings.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Alonso, F. (1994): “1993: a situación do galego na prensa”, en Sánchez Puga, X. (coord.): Xornadas de Formación en Lingua Galega para os Equipos de Normalización Lingüística dos Centros Educativos (1993): 257-267 (Santiago: Xunta de Galicia, Consellaría de Educación e Ordenación Universitaria, Dirección Xeral de Política Lingüística).

Álvarez Pousa, L. (1999): “A prensa diaria de información xeral”, en A identidade fronte á rede. O reto mediático de Galicia na sociedade da información: 153-180 (Vigo: Xerais).

Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (2003): Estudio General de Medios. Febrero a noviembre de 2003. http://www.aimc.es.

Campos Freire, F. (1995): “Entrevista [a Francisco Campos Freire, Director Xeral da CRTVG]”, en Radio Televisión de Galicia. Dez anos de prodixios, suplemento de La Voz de Galicia, 24/07/95: 4-7.

Campos [Freire], F. (1999): “Xestión e tendencias das empresas e grupos galegos de comunicación”, en López García, X. e Campos Freire, F. (eds.): As fronteiras do novo xornalismo. Actas do curso da UMP celebrado en setembro de 1997 no Pazo de Mariñán: 115-125 (Santiago: Lea).

Campos [Freire], F. (2002): “O novo mapa dos grupos de comunicación no século XXI”, en López García, X. (ed.): A comunicación en Galicia 2002: 13-38 (Santiago: Consello da Cultura Galega, Sección de Comunicación).

Campos Freire, F./ López García, X. (2000): “A prensa”, en López García, X. (coord.): A comunicación en Galicia 2000: 19-55 (Santiago: Consello da Cultura Galega, Ponencia de Comunicación).

Cermeño, X. (1993): A publicidade, a fábrica dos desexos (Santiago: Xunta de Galicia, Consellaría de Cultura).

Díaz Nosty, B. (1999): “La difusión de la prensa diaria en lengua española”, Anuario 1999 del Centro Virtual Cervantes. http://www.cvc.cervantes.es/obref/anuario/anuario_99/nosty02.

Fandiño Alonso, X., / Pena Rodríguez, A. (2002): “A publicidade en Galicia”, en López García, X. (coord.): A comunicación en Galicia 2002: 87-100 (Santiago: Consello da Cultura Galega, Sección de Comunicación).

Fernández Rei, F. (1991): “A lingua galega na prensa escrita. Interferencias lingüísticas”, en Rojo, G. / Fernández Rei, F. / Martínez, R. / Campos, F.: As linguaxes dos medios de comunicación en Galicia: 31-58 (Santiago: Lea).

Ferro Ruibal, X. (1998): “Porcentaxes de galego na prensa diaria. Dúas catas en outubro e novembro de 1998”, Cadernos de lingua, 18: 29-51.

Freixanes, V. Fernández (1994): A lingua galega nos medios de comunicación. Proposta de análise dos aspectos simbólicos e comunicacionais da lingua a través das institucións de socialización. Tese de doutoramento, Universidade de Santiago (inédita).

Goyanes Villar, H. (1993): “A lingua”, en Rivas, M: Informe da Comunicación en Galicia: 183-196 (Santiago: Consello da Cultura Galega).

Goyanes Villar, H./ Núñez Singala, M. C. / Romero Rodríguez, P. / Túñez López, M. (1996): A información en galego. (Santiago: Lea).

Gutiérrez González, P.P. (1996): “La pequeña publicidad. Una reflexión sobre la actividad publicitaria con bajos presupuestos y desde estructuras empresariales reducidas”, en Fernández Areal, M. (dir.) / Ramos Fernández, F. (coord.): La comunicación publicitaria. Terceras Jornadas de Comunicación social (Pontevedra, del 1 al 5 de octubre de 1996): 53-81 (Pontevedra: Deputación Provincial).

Iglesias Álvarez, A. (2002): Falar galego: “no veo por qué”. Aproximación cualitativa á situación sociolingüística de Galicia (Vigo: Xerais).

López García, X. (2000): A prensa do terceiro milenio (Santiago: Lea).

López [García], X. (2002): “A prensa ensaia cambios nos contidos e novas estratexias para evita-la perda de lectores”, en López García, X. (coord.): A comunicación en Galicia 2002: 41-50 (Santiago: Consello da Cultura Galega).

Martínez, V.A. (1999a): Distribución da prensa diaria en Galicia (Santiago: Lea).

Martínez, V. A. (1999b): “Os xogos como instrumento de márketing na empresa xornalística”, en López García, X. / Campos Freire, F. (coords.): As fronteiras do novo xornalismo. Actas do curso da UMP celebrado en setembro de 1997 eno Pazo de Mariñán: 75-85 (Santiago: Lea).

Martínez, V. A. (2002): “Estratexias de mercadotecnia na comercialización da prensa diaria: grandes tendencias”, en López García, X. (coord.): A comunicación en Galicia 2002: 177-182 (Santiago: Consello da Cultura Galega).

Monteagudo, H. / Bouzada, X. (coords.) (2002): O proceso de normalización do idioma galego (1980-2000). Volume I. Política lingüística: análise e perspectivas (Santiago: Consello da Cultura Galega, Sección de Lingua).

Pena Rodríguez, A. (2000): “A publicidade”, en López García, X. (coord.): A comunicación en Galicia 2000: 169-181 (Santiago: Consello da Cultura Galega, Ponencia de Comunicación).

Ramallo, F. [Fernández] (2002): “O galego na publicidade: modelos culturais, representacións colectivas e comunicación publicitaria”, en Mayo Redondo, S. (coord.): Actas dos IV Encontros para a Normalización Lingüística (Santiago de Compostela, 9 e 10 de novembro de 2000): 131-151 (Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Ponencia de Lingua).

Ramallo, F. Fernández / Rei-Doval, G. (1995): Publicidade e lingua galega (Santiago: Consello da Cultura Galega).

Ramallo, F. Fernández / Rei-Doval, G. (1996): Vender en galego (Santiago: Consello da Cultura Galega).

Real Academia Galega (2001a): “Manifesto á prensa sobre o uso do galego (Texto aprobado polo pleno de 9.4.1999 que reciben tódolos medios de comunicación o xoves 15.4.1999)”, Boletín da Real Academia Galega, 362: 323-327.

Real Academia Galega (2001b): “Propostas da Real Academia Galega ó Goberno e mais ó Parlamento de Galicia (aprobadas na sesión do 8 de setembro do 2001)”. http://www.acontrafio.com/docu_normalizacion.htm.

Reig, R. (1998): Medios de comunicación y poder en España (Barcelona: Paidós).

Vaamonde Liste, A. (coord.) (2002): Estudio sociolingüístico sobre a situación da lingua galega no Concello de Vigo 2002 (Vigo: Concello de Vigo).

Vilela Conde, X. L. (2001): “¿Crise? ¿que crise?”, en López García, X. (dir.): Jornadas sobre tendencias en el periodismo: 235-247 (Santiago: Escola Galega de Administración Pública).