Número activo

Vol. 31 Núm. 1-2 (2024): Educación ambiental: a chave para a sustentavilidade
					Ver Vol. 31 Núm. 1-2 (2024): Educación ambiental: a chave para a sustentavilidade

En xullo de 2023 vense de realizar o VII Congresso Internacional de educação Ambiental dos Países Lusófonos e Comunidades de Lingua Portuguesa e Galiza, na República de Moçambique. Estos Congresos veñen desenvolvéndose sen interrupcións desde a primeira edición, no ano 2007, como espacio político e académico das comunidades falantes de lingua portuguesa. Os obxectivos poden concretarse cando menos en tres: promover o intercambio científico, xerar oportunidades de cooperación internacional e crear unha cultura pedagóxica en torno á educación ambiental xenuína.

 

Este novo encontro da Lusofonía encarou a Educación Ambiental como chave para a Sustentabilidade. Neste número duplo da revista dase conta dalgunhas das contibucións que se apresentaron como comunicacións orais e que foron recomendados desde a Comisión Científica do evento.

 

O Congreso de Maputo serviu para aprofundar nas Políticas Educativas e de Desenvolvemento con base na educación ambiental. Os debates xiraron en torno a temas chave como: a promoción de experiencias e investigacións desde o sistema educativo para a construción dunha cidadanía comprometida coa vida no Planeta, o papel da educación fronte aos desafíos globais como a emerxencia climática, as medidas para a conservación da biodiversidade ou as propostas de plans e proxectos para un desenvolvemento ecosocial.

 

Neste número recollemos algunhas das aportacións que apuntalan o papel da educación ambiental nas proposicións de desenvolvemento, desde unha perspectiva ética, baseada no dereito a unha vida xusta e equitativa. Atopamos tamén propostas desde o Sistema Educativo, desde a cotidaniedade das aprendizaxes desde o local mais con perspectiva global, desde o coñecemento popular e desde as aportacións da academia, respctando as diversidades e as diferentes identidades culturais e sociais. Cun reto común: mudar o sistema, con especial atención nos grupos en situación de vulnerabilidade, a través da educación, a formación, a investigación, a divulgación e a acción colectiva. 

Publicada: 2025-05-04

Número completo

Marco teórico

  • Educación Ambiental na formación do profesorado Os desafíos impostos pola ensinanza a distancia de emerxencia e as aprendizaxes posibles

    Denise de La Corte Bacci
    9-26
    Ver resumo
  • Clima Patrimonio da Humanidade O patrón relativamente estable de funcionamento do Sistema Terra que xurdiu no Holoceno, como un patrimonio común inmaterial da Humanidade

    Paulo Magalhães
    27-35
    Ver resumo
  • Brincar na natureza desafíos e beneficios para unha cidadanía global

    Isabela Oliveira dos Santos Maria Mário Acácio Borges de Melo Correia de Oliveira Rui Duarte Santos
    37-50
    Ver resumo

Traxectorias e retos

  • Revista ‘Pesquisa em Educação Ambiental’: Histórico, Desafios e Perspectivas

    Liane Biehl Printes VALERIA IARED Sergio Henrique Vannucchi Leme de Mattos
    51-59
    Ver resumo
  • Que saben os alumnos do 1º ciclo e do CAA sobre as especies exóticas, invasoras e autóctonas da rexión de Pombal?

    Cátia Sousa Cristina Neto Isabel Correia Ilda Silva Paulo Silva
    61-80
    Ver resumo
  • A formación de especialistas en educación socioambiental e sustentabilidade como política pública na capital de São Paulo|Brasil

    Andréa de Almeida Bossi Alessandro Mendonça Mazzoni Pedro Cardoso Smith Zysman Neiman Andréa Rabinovici
    81-94
    Ver resumo
  • Análise da Educación Ambiental no contexto escolar da Rede Pública Estatal de Ensino de Curitiba|Paraná|Brasil

    Solange Reiguel Vieira Fernanda Nadai Marília Andrade Torales Campos
    95-112
    Ver resumo

Recursos e instrumentos sociais

  • Educación en movemento: sementando Educación Ambiental e entretenemento

    Karoline Azevedo Luana Almeida Bruna M. Barbosa da Rosa Dâmaris Beatriz S. de O. Lima Chiara Bragagnolo Ana Cláudia M Malhado
    113-124
    Ver resumo
  • Certificación Corazón Verde: Un modelo que potencia comunidades sostibles ecirculares

    Emanuel Monteiro Miguel Silva
    125-129
    Ver resumo
  • Complexidade e construcións colaborativas na educación ambiental en unidades de conservación do Estado de São Paulo-Brasil

    Rosana Louro Ferreira Silva Denise de La Corte Bacci Natalia Pirani Ghilardi-Lopes
    131-146
    Ver resumo

Banco de boas prácticas

  • Educación Ambiental como instrumento para a conservación da biodiversidade: Proxecto de ciencia cidadá “Be Butterfly Friendly”

    Maria Clarisse Silva Ferreira Paulo Cardoso da Silveira Olga Maria Correia Chitas Ameixa
    147-160
    Ver resumo
  • Arte e Educación Ambiental: a experienza da Coleción de Histórias para colorear a alma

    Karoline Azevedo Luana Almeida Fernanda Alves-Martins Bruna Mª Barbosa da Rosa Ana Cláudia Mendes Malhado
    161-171
    Ver resumo
  • Protocolos, Prosa & Poesía na Ciencia e Educación Ambiental

    Clarisse Ferreira Susana Assunção Olga Afonso Edite Gomes
    173-186
    Ver resumo

Documentos

Ver todos os números