Número activo

En xullo de 2023 vense de realizar o VII Congresso Internacional de educação Ambiental dos Países Lusófonos e Comunidades de Lingua Portuguesa e Galiza, na República de Moçambique. Estos Congresos veñen desenvolvéndose sen interrupcións desde a primeira edición, no ano 2007, como espacio político e académico das comunidades falantes de lingua portuguesa. Os obxectivos poden concretarse cando menos en tres: promover o intercambio científico, xerar oportunidades de cooperación internacional e crear unha cultura pedagóxica en torno á educación ambiental xenuína.
Este novo encontro da Lusofonía encarou a Educación Ambiental como chave para a Sustentabilidade. Neste número duplo da revista dase conta dalgunhas das contibucións que se apresentaron como comunicacións orais e que foron recomendados desde a Comisión Científica do evento.
O Congreso de Maputo serviu para aprofundar nas Políticas Educativas e de Desenvolvemento con base na educación ambiental. Os debates xiraron en torno a temas chave como: a promoción de experiencias e investigacións desde o sistema educativo para a construción dunha cidadanía comprometida coa vida no Planeta, o papel da educación fronte aos desafíos globais como a emerxencia climática, as medidas para a conservación da biodiversidade ou as propostas de plans e proxectos para un desenvolvemento ecosocial.
Neste número recollemos algunhas das aportacións que apuntalan o papel da educación ambiental nas proposicións de desenvolvemento, desde unha perspectiva ética, baseada no dereito a unha vida xusta e equitativa. Atopamos tamén propostas desde o Sistema Educativo, desde a cotidaniedade das aprendizaxes desde o local mais con perspectiva global, desde o coñecemento popular e desde as aportacións da academia, respctando as diversidades e as diferentes identidades culturais e sociais. Cun reto común: mudar o sistema, con especial atención nos grupos en situación de vulnerabilidade, a través da educación, a formación, a investigación, a divulgación e a acción colectiva.