Contido principal do artigo

Pablo Toro Blanco
Universidade Alberto hurtado
Chile
https://orcid.org/0000-0001-8754-5692
Vol. 24 (2020), Monografía, Páxinas 161-175
DOI: https://doi.org/10.17979/srgphe.2020.24.0.7132
Recibido: nov. 11, 2020 Publicado: dec. 1, 2020
##submission.howToCite##

Resumo

O propósito do artigo é presentar unha análise sobre as mensaxes de pacifismo, integración continental e defensa da democracia formulados en comunicacións oficiais das autoridades educativas chilenas á mantenta da Segunda Guerra Mundial, percibida tanto como un conflito xeográfica e materialmente afastado, pero de alto potencial de impacto sobre a vida de chilenas e chilenos. O estudo que aquí se presenta realízase a partir da análise do contido dos documentos dispoñibles, empregando un enfoque que privilexia a procura de textos que permiten caracterizar patróns discursivos relacionados con termos significativos en relación ao conflito (paz, guerra, integración latinoamericana, democracia) e ao foco teórico que sustenta a procura: a formación de réximes emocionais.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

ALNSC (Archivo del Liceo de Hombres Neandro Schilling de San Fernando). Vr006 Crónica del Liceo de Hombres de San Fernando. 1931-1944.

AL1N (Archivo del Liceo 1 de Niñas de Santiago). Crónica del Liceo. 1944.

Abramowski, Ana Laura. “La afectividad docente: narrativa sentimental, trabajo emocional y atmósferas afectivas en la labor de los maestros en Argentina (1920-1940)”. Revista Brasileira de Historia da Educacao 18 (2018/2019). https://www.scielo.br/pdf/rbhe/v18/2238-0094-rbhe-18-e019.pdf. (Consultado em 27 de março de 2019)

Barr-Melej, Patrick. Reforming Chile: Nationalism, and the Rise of the Middle Class. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 2001.

Claro Velasco, Benjamín. Mensajes a los niños de Chile, marzo de 1943-octubre de 1944. Santiago: Ediciones de la Universidad de Chile, 1945.

“Decreto sobre el sentimiento patrio”. Revista de Educación Nacional XXVI 2 (1941): 11-12.

Dirección General de Educación Primaria. Sección Pedagógica. Orientaciones socioeducativas para las Escuelas Primarias de Chile. Circular n.º 49. Santiago: Imprenta Quevedo, 1943.

Eustace, Nicole. “Emotions and political change”. En Doing emotions history, editado por Susan Matt y Peter Stearns, 163-183. Urbana: University of Illinois Press, 2014.

Henryk Szering (1918-1988). http://www.henrykszeryng.net/chronology?lang=es (consultado en 11-04-2020).

Ministerio de Educación Pública. Radio Escuela Experimental. Santiago: Imprenta Universitaria, 1943.

Narodowski, Mariano and Laura Manolakis. “Defending the ‘Argentine Way of Life’. The State and School Textbooks in Argentina (1884-1984)”, Paedagogica Historica, 38 (1) (2002): 301-316.

Nava, Carmen. “Lessons in Patriotism and Good Citizenship: National Identity and Public Schools during the Vargas Administration (1937-1945). Luso-Brazilian Review, XXXV 1 (1998): 39-66.

Plamper, Jan. “Historia de las emociones: caminos y retos”. Cuadernos de Historia Contemporánea 36 (2014): 17-29.

Reddy, William. The navigation of feeling. A framework for the history of emotions. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Riedel, Friedlind. “Atmosphere”. En Affective societies. Key concepts, editado por Jan Slavy and Christian von Scheve, 85-95. Abingdon: Routledge, 2019.

Rinke, Stefan. Cultura de masas, reforma y nacionalismo en Chile 1910-1931. Santiago, DIBAM, 2002.

Rinke, Stefan, Encuentros con el Yanqui. Norteamericanización y cambio sociocultural en Chile (1898-1990). Santiago: DIBAM/LOM, 2014.

Rojas Flores, Jorge. Historia de la infancia en el Chile Republicano. 1810-2010. Tomo I (1810-1950). Santiago de Chile: Ediciones JUNJI, 2016.

Serrano, Sol, Macarena Ponce de León and Francisca Rengifo. Historia de la educación en Chile. 1810-2010. Tomo II: La educación nacional (1880-1930). Santiago de Chile: Taurus, 2013.

Toro-Blanco, Pablo. “Como se quiere a la madre o a la bandera: Notas sobre nacionalismo, ciudadanía y civilidad en la educación chilena (1910-1945)”. En Nacionalismos e identidad nacional en Chile. Siglo XX. Volumen I, editado por Gabriel Cid and Alejandro San Francisco, 133-158. Santiago: Ediciones Bicentenario, 2010.

Vom Hau, Matthias. “Unpacking the school: textbooks, teachers and the construction of Nationhood in Mexico, Argentina and Peru”. Latin American Research Review 44(3) (2009): 127-154.