Video games in the adolescence: practices and polemics associated

Authors

  • Aida Ameneiros Universidad de Vigo
  • María-Carmen Ricoy Universidad de Vigo

DOI:

https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.13.451

Keywords:

Video games, adolescents, leisure practices

Abstract

The present work analyzestheteenagers’video games use frequency as well as the places associated to that practice and likewise reveal the opinion people have about those games’possible and daily repercussions, essentially at a personal and social level. This study uses a quantitative method based on a data collection using an ad hoc questionnaire built on the predefined objectives. The study sample consisted of 124 students (62 women and 62 men) from a secondary school of the province of Pontevedra.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
1
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
45%
33%
Days to publication 
210
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións

Author Biographies

Aida Ameneiros, Universidad de Vigo

Soy Educadora Social y trabajo en la Cruz Roja (Pontevedra), así como máster en Adolescentes en contextos escolares y actualmente doctoranda del programa de doctorado de Ciencias de la Educación y del Comportamiento del ala Facultad de CC. de la Educación, Universidad de Vigo.

María-Carmen Ricoy, Universidad de Vigo

Profesora Titula de Universidad (Universidad de Vigo). Líneas de investigación: TIC aplicadas a la educación; Metodologias innovadoras; Educación de adultos; Formación del profesorado.

Published

2015-12-15

How to Cite

Ameneiros, A., & Ricoy, M.-C. (2015). Video games in the adolescence: practices and polemics associated. Revista De Estudios E Investigación En Psicología Y Educación, (13), 115–119. https://doi.org/10.17979/reipe.2015.0.13.451

Issue

Section

XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 13: TECNOLOGÍAS Y COMUNICACIÓN EDUCATIVA