Main Article Content

Begoña Rivera Estévez
UDC
Spain
Vol. 02 No. 018 (2014), Resources and social tools, pages 65-74
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2014.02.018.794
Submitted: Jun 30, 2015 Published: Dec 15, 2014
How to Cite

Abstract

Aquarium Finisterrae is a clear example of what is known today as “new museum”. Its interactivity and its many activities, allow access to all citizens in order to promote the participation and critical thinking ahead to the actions of man with the environment. One of the most sought after are the Aquarium of the guided tours. From the analysis in the first person and the information rescued from interviews with teachers, professionals and visitors, give to know the importance of this museum, as well as the views guided the same for the public visitors.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Armesto, F.; Martínez, C. E García, S. 2005. Museos como respuesta a las necesidades de formación de la ciudadanía. Revista Electrónica Alambique, nº 43, pp. 1-5.

Comisión Temática De Educación Ambiental, 1999. Libro Blanco de la Educación Ambiental en España. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente.

Meira, P.A.; Iglesias, L.; Pardellas, M.; Gutiérrez, X.. Serantes, A.; Soto, S.; Estévez, N. 2010. O Proxecto Fénix. Proceso Diagnóstico e Actualización da Estratexia Galega de Educación Ambiental. Documento de Síntese. Santiago: Xunta de Galicia.

Novo, M. 2009. La educación ambiental: una genuina educación para el desarrollo sostenible, Revista de Educación, número extraordinario, pp. 195-217.

Pastor Homs, Mª I. 2004,Pedagogía museística. Nuevas perspectivas y tendencias actuales. Barcelona: Ariel.

Wagensberg , J. 2013. A favor del conocimiento científico. Revista Electrónica Alambique, nº 18, pp. 1-8.