Implantación e consolidación dos equipamentos para a educación ambiental

Reflexións sobre estratexias a definir e concretar

Autoras/es

DOI:

https://doi.org/10.17979/ams.2019.26.1-2.6548

Palabras clave:

equidade territorial, equipamento para a educación ambiental, Portugal continental, territorio de baixa densidade, sustentabilidade

Resumo

Os equipamentos para a educación ambiental (EqEA) teñen o potencial de ser impulsores sociais efectivos e de promover o desenvolvemento comunitario sostible. O presente traballo pretende dar a coñecer o libro titulado "Equipamentos para a educación ambiental". Mediante visitas in situ, enquisas, a fotografía profesional de António Borba e o deseño moderno e elegante de Luís Gabriel, este traballo presenta deceséis EqEA no norte e centro da parte continental de Portugal. Está dirixido a un público amplo, a saber: educadora/es ambientais e xerentes de EqEA, decisora/es, empresaria/os, visitantes/usuaria/os potenciais deste equipamento. Seu obxectivo é contribuir á reflexión e discusión urxentes sobre o papel deste recurso de educación ambiental, os EqEA, no presente e no futuro achegado, así como no contexto da actual Estratexia Nacional de Educación Ambiental portuguesa. Froito do proxecto “Equipamentos de educación ambiental para a sostenibilidade a favor dunha nova cultura na Terra”, involucradas na súa implementación ls universidades de Trás-os-Montes e Alto Douro (Portugal), São Paulo (Brasil) e A Coruña (Galicia). Este libro sinala pautas, desafíos e oportunidades que poden promover unha experiencia socioambiental máis xusta. Tamén encontra que a existencia dunha rede de EqEA é crucial na construción da equidade territorial, especialmente nos territorios de baixa densidade.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Citas

APA–Agência Portuguesa do Ambiente, I.P. (2017). SNIAmb–Sistema Nacional de Informação de Ambiente, Agência Portuguesa do Ambiente, I.P. http://www.apambiente.pt/index.php?ref=16&subref=142&sub2ref=698; http://sniamb.apambiente.pt [Acedido em setembro de 2017].

Correia Marques, Margarida, Araceli Serantes, Fátima Marques, Marcos Sorrentino, Maria Inês Vicente, Pedro Russo e Sara Carvalho. (2018). Equipamentos para a educação ambiental. Um caminho de sustentabilidade no interior Norte e Centro de Portugal Continental. Vila Real: UTAD- Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro.

Correia Marques, Margarida, Fabiola Hipólito e Rosanno Bastos (2017). “Os equipamentos de educação ambiental para a sustentabilidade no cerne do Entre-Norte-e-Centro”, AmbientalMente Sustentable. Revista Científica Galego-Lusófona de Educación Ambiental, XII, 23-24 (1-2), páj. 119-139.

Correia Marques, Margarida, A. Martins, A. Mascarenhas, A.P. Silva, A.C. Rodrigues, C. Rodrigues, C. SÁ, F. Hipólito, F. Marques, I. Branco, J. Baptista, J. Jorge, J. Aranha, N. Barros, O. Santana, S. Lobo, S. Mesquita, S. Leite, e V. Seixas (2015): Sete concelhos, um território: uma caraterização ambiental e socioeconómica no cerne do Entre-Norte-e-Centro. Cascais: Princípia.

Resolução do Conselho de Ministros n.º 100/2017 de 11 de julho. Estratégia Nacional de Educação Ambiental em Diário da República, 1.ª série, n.º 132, 3533-3550.

UN–United Nations (2019). Sustainable Development Goals. [Acedido em julho de 2019: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals].

##submission.downloads##

Publicada

2019-12-22

##submission.howToCite##

Correia Marques, M., Sorrentino, M., & Serantes-Pazos, A. (2019). Implantación e consolidación dos equipamentos para a educación ambiental: Reflexións sobre estratexias a definir e concretar. AmbientalMENTEsustentable, 26(1-2), 35–44. https://doi.org/10.17979/ams.2019.26.1-2.6548

Número

Sección

Traxectorias e retos