Implantación e consolidación dos equipamentos para a educación ambiental
Reflexións sobre estratexias a definir e concretar
DOI:
https://doi.org/10.17979/ams.2019.26.1-2.6548Palabras clave:
equidade territorial, equipamento para a educación ambiental, Portugal continental, territorio de baixa densidade, sustentabilidadeResumo
Os equipamentos para a educación ambiental (EqEA) teñen o potencial de ser impulsores sociais efectivos e de promover o desenvolvemento comunitario sostible. O presente traballo pretende dar a coñecer o libro titulado "Equipamentos para a educación ambiental". Mediante visitas in situ, enquisas, a fotografía profesional de António Borba e o deseño moderno e elegante de Luís Gabriel, este traballo presenta deceséis EqEA no norte e centro da parte continental de Portugal. Está dirixido a un público amplo, a saber: educadora/es ambientais e xerentes de EqEA, decisora/es, empresaria/os, visitantes/usuaria/os potenciais deste equipamento. Seu obxectivo é contribuir á reflexión e discusión urxentes sobre o papel deste recurso de educación ambiental, os EqEA, no presente e no futuro achegado, así como no contexto da actual Estratexia Nacional de Educación Ambiental portuguesa. Froito do proxecto “Equipamentos de educación ambiental para a sostenibilidade a favor dunha nova cultura na Terra”, involucradas na súa implementación ls universidades de Trás-os-Montes e Alto Douro (Portugal), São Paulo (Brasil) e A Coruña (Galicia). Este libro sinala pautas, desafíos e oportunidades que poden promover unha experiencia socioambiental máis xusta. Tamén encontra que a existencia dunha rede de EqEA é crucial na construción da equidade territorial, especialmente nos territorios de baixa densidade.
Descargas
Citas
APA–Agência Portuguesa do Ambiente, I.P. (2017). SNIAmb–Sistema Nacional de Informação de Ambiente, Agência Portuguesa do Ambiente, I.P. http://www.apambiente.pt/index.php?ref=16&subref=142&sub2ref=698; http://sniamb.apambiente.pt [Acedido em setembro de 2017].
Correia Marques, Margarida, Araceli Serantes, Fátima Marques, Marcos Sorrentino, Maria Inês Vicente, Pedro Russo e Sara Carvalho. (2018). Equipamentos para a educação ambiental. Um caminho de sustentabilidade no interior Norte e Centro de Portugal Continental. Vila Real: UTAD- Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro.
Correia Marques, Margarida, Fabiola Hipólito e Rosanno Bastos (2017). “Os equipamentos de educação ambiental para a sustentabilidade no cerne do Entre-Norte-e-Centro”, AmbientalMente Sustentable. Revista Científica Galego-Lusófona de Educación Ambiental, XII, 23-24 (1-2), páj. 119-139.
Correia Marques, Margarida, A. Martins, A. Mascarenhas, A.P. Silva, A.C. Rodrigues, C. Rodrigues, C. SÁ, F. Hipólito, F. Marques, I. Branco, J. Baptista, J. Jorge, J. Aranha, N. Barros, O. Santana, S. Lobo, S. Mesquita, S. Leite, e V. Seixas (2015): Sete concelhos, um território: uma caraterização ambiental e socioeconómica no cerne do Entre-Norte-e-Centro. Cascais: Princípia.
Resolução do Conselho de Ministros n.º 100/2017 de 11 de julho. Estratégia Nacional de Educação Ambiental em Diário da República, 1.ª série, n.º 132, 3533-3550.
UN–United Nations (2019). Sustainable Development Goals. [Acedido em julho de 2019: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals].
##submission.downloads##
Publicada
##submission.howToCite##
Número
Sección
Licencia
Os traballos publicados nesta revista están baixo unha licenza Creative Commons Recoñecemento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Permitese e anímase aos autores a difundir os artigos aceptados para a súa publicación nos sitios web persoais ou institucionais, antes e despois da súa publicación, sempre que se indique claramente que o traballo pertence a esta revista e se proporcionen os datos bibliográficos completos xunto co acceso ao documento.