Fernando Barcia e Bernardo Mato: breve conceptualización dunha pedagoxía republicana

Autoras/es

DOI:

https://doi.org/10.17979/srgphe.2023.27.0.10140

Palabras clave:

ensino, República, laicismo, memoria, mestres

Resumo

O ensino galego viviu nos anos da II República un momento dourado. Mestres e mestras asumiron novas técnicas educativas, rexeitaron visións seculares e acientifistas do ensino e trataron de rachar coa visión clasista deste. Mestres como Fernando Barcia e Ber-nardo Mato foron unha pequena parte daquela forma nova de ensinar e, no fondo, de vivir.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Citas

Costa Rico, Antón. Escolas e mestres. Educación en Galicia: da Restauración á IIª República Santiago de Compostela: Consellería de Presidencia a E Administración Pública, 1996.

Costa Rico, Antón. Historia da educación e da cultura en Galicia (séculos IV-XX): permanencias e cambios no contexto cultural e educativo europeo.Vigo: Edicións Xerais, 2004.

De Gabriel, Narciso. Os mestres mortos daquel verán.Vigo: Editorial Galaxia, 2023.

Paz Cabo, Miguel. ¡Viva la libertad! La silenciada historia del maestro Fernando Barcia en el Santiago de la segunda República. Santiago de Compostela: Alvarellos, 2020.

Paz Cabo, Miguel e Víctor Manuel Santidrián Arias. Os cadernos escolares da II República. Santiago de Compostela: Alvarellos, 2022.

Sánchez de Madariaga, Elena; Flecha García, Consuelo; Agulló Díaz María del Carmen e outros. Las maestras de la República. Madrid: Catarata, 2013.

##submission.downloads##

Publicada

2023-12-07

##submission.howToCite##

Paz Cabo, M. (2023). Fernando Barcia e Bernardo Mato: breve conceptualización dunha pedagoxía republicana. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa De Historia Da Educación, 27, 295–304. https://doi.org/10.17979/srgphe.2023.27.0.10140

Número

Sección

Miscelánea