Contido principal do artigo

Héctor Pose Porto
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-7538-1026
José Antonio Caride Gómez
Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0002-8651-4859
Vol. 23 (2019), Monografía. Municipios e educación, Páxinas 161-182
DOI: https://doi.org/10.17979/srgphe.2019.23.0.5885
Recibido: dec. 25, 2019 Publicado: dec. 25, 2019
##submission.howToCite##

Resumo

Coa vontade explícita de alentar a construción dun novo país en nome do desenvolvemento e da democracia local, o texto que se presenta sitúa os seus argumentos nunha lectura histórica do quefacer educativo municipal en Galicia, dende os últimos anos da década dos setenta do pasado século ata a actualidade (1978-2018). Sendo así, os seus contidos articúlanse arredor de catro eixes temáticos principais: a tensión entre o local e o global na emerxencia dun novo escenario para a educación no tránsito cara ao século XXI; a acción-intervención educativa nos e dos concellos como un compromiso cívico, pedagóxico e político; as competencias municipais en materia educativa na complicada concreción das palabras en feitos; a misión educadora dos concellos atendendo a distintas perspectivas e iniciativas da acción-intervención educativa, dende a infancia ata a vellez, nas institucións escolares e nun amplo conxunto de axentes, entidades e organizacións comunitarias.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Albaigés, Bernat. Descentralizació de la política educativa: consolidació, debilitats i crisis. Barcelona: Diputació de Barcelona, Fundació Pi i Sunyer, Fundació Bofill, 2013.

Augé, Marc. Los no lugares: espacios del anonimato. Barcelona: Gedisa, 2006.

Bache, Ian e Flinders, Matthew, coords.2004. Multi-level Governance. Oxford: Oxford University Press.

Borja, Jordi e Castells, Manuel. Local y global: la gestión de las ciudades en la era de la información. Madrid: Santillana-Taurus-UNHCS, 1997.

Borja, Jordi. “Los desafíos del territorio y los derechos de la ciudadanía”. En Por una ciudad comprometida con la educación, edit. AA.VV., vol. 2. Barcelona: Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, 1999.

Brugué, Joaquim e Gomá,Ricard coord. 1998. Gobiernos locales y políticas públicas. Barcelona: Ariel,1998.

Caballo, Maria Belén A cidade educadora. Nova perspectiva de organizaçao e intervençao municipal. Porto: Instituto Piaget, 2001.

Caballo, María Belen, coord. 2009. O Eixo Atlántico: un territorio educador, unha comunidade educativa. Vigo: Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular, 2009.

Calvo, Aina. La animación sociocultural: una estrategia educativa para la participación. Madrid: Alianza Editorial, 2002.

Candedo, María Dolores & Mosquera, María José & Ojea, Rafael & Rodríguez, Xosé Manuel. “Concellos e educación”. En A educación en Galicia: informe cero. Problemas e perspectivas, dir, José Antonio Caride, 253-264 e 261-262. Santiago de Compostela: Instituto de Ciencias da Educación da Universidade de Santiago de Compostela, 1990.

Carbonell, Jaume. Pedagogías del siglo XXI. Barcelona: Octaedro, 2015.

Caride, José A. e Pose, Héctor. “Comunidades que educan”, Grial, 177, (2008): 36-41.

Caride, José Antonio. “Educación social, ciudadanía y desarrollo en el escenario de las comunidades locales”. En Espacios para el desarrollo local, ed. Emilio Lucio-Villegas, 17-61. Barcelona: Editorial PPU, 2006.

Cerveró, Mar Estrela, “Mirades educatives a la ciutat: experiencia, quotidianitat i participació”, Kultur: Revista interdisciplinaria sobre la cultura de la ciutat, 6, vol 3 (2016): 19-24.

Colom, Antoni. “La educación urbana”. En Educación no formal, edit. Jaume Sarramona et al, 105-126. Barcelona: Ariel, 1998.

Díez, Enrique Javier e Rodríguez, Juan Ramón. La “polis” secuestrada: propuestas para una ciudad educadora. Gijón: Trea, 2018.

Fernández Soria, José Manuel e Mayordomo, Alejandro. Política educativa y sociedad. Valencia: Univesitat de València, 1993.

González, José Luis. “Que pode achegar o municipio á educación nos níveis non universitarios?”, Interea visual, 6, (2006): 41-44.

Hooge, Lisbet e Marks. Gary. Multi-level Governance and European Integration. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2001.

Lledó, Emilio. Sobre la educación. La necesidad de la literatura y la vigencia de la Filosofía. Barcelona: Taurus, 2018.

Longás, Jesús, et al. “Escuela, educación y territorio. La organización en red local como estructura innovadora de atención a las necesidades socioeducativas de una comunidad”, Pedagogía Social Revista Interuniversitaria, 15 (3ª época):137-154.

Mareque, Francisco. “Políticas educativas e departamentos municipais de educación en Galicia”, (Tese doutoral: Universidade de Santiago, auto edición, 2011).

Martinell, Alfóns, coord. 2010. Cultura y desarrollo: un compromiso para la libertad y el bienestar. Madrid: Fundación Carolina-Siglo XXI editores.

Moreno, José Luis e Colorado, Sara. “Participació, ciutat i educación: els consells d´infancia i d´adolescencia”, Kultur: Revista interdisciplinaria sobre la cultura de la ciutat, 6, vol 3 (2016): 171-192.

Muñoz, José Luis. “Educación y municipio: la importancia de los servicios municipales de educación”, Ensayos, Revista de la Facultad de Educación de Albacete, 28, (2013): 43-60. http://www.revista.uclm.es/index.php/ensayos. Consultado: 01/10/2018.

Orduña, Enrique. Historia del municipalismo español. Madrid: Lustel, 2005.

Pedró, Francesc. “De la municipalización de la enseñanza al gobierno multinivel: evidencias internacionales”. En, La ciudad educa, edit, Merino, Ángel e Plana Arrasa, Jordi, 31-46. Barcelona: ediciones del Serbal, 2007.

Pike, Andy, Rodríguez-Pose, Andrés e Tomaney, John. Desarrollo local y regional. Valencia: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local de la Universitat de València, 2011.

Pose, Héctor. La cultura en las ciudades. Un quehacer cívico-social. Barcelona: Graô, 2006.

Rueda, José M. “Encuadre conceptual, referencial y operativo”. En Intress, La actuación compactada en los servicios de bienestar social, 79-84. Madrid: Instituto de Trabajo Social y Servicios Sociales, Colección Surco-3, 1990.

Subirats, Joan, coord. 2002. Gobierno Local y Educación: la importancia del territorio y la comunidad en el papel de la escuela. Barcelona: Ariel.

Vila Merino, Eduardo S.; Caride, José Antonio e Buxarrais, María Rosa. “Educación, sostenibilidad y ética: desafíos ante los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) (161-196)” En Educación en la sociedad del conocimiento y el desarrollo sostenible, (coordª) Clara Barroso, 187. La Laguna-Tenerife: Universidad de La Laguna,2018.

Vilar, Jesús. “Ética e estética do quefacer socioeducativo municipal”, Interea visual, 6 (2006): 4-6.

Fontes bibliográficas:

FEMP, http://www.femp.es

http://www.lacittadeibambini.org/es

http://www.edcities.org.

http://www.worldleisure.org

http://www.cittaslow.org

http://www.agenda21culture.net/es

http://www.cities-localgoverments.org/CISDP