Contido principal do artigo

Aidil Borges
Ambientalista e membro da ACACEA-Asociación Cabo-verdiana de Educación Ambiental
Cabo Verde
Vol. 26 Núm. 1-2 (2019), Marco teórico, Páxinas 15-22
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2019.26.1-2.6518
Recibido: maio 6, 2020 Publicado: dec. 22, 2019
##submission.howToCite##

Resumo

Pouco máis dunha década despois da creación da Rede Lusófona e a celebración regular de reunións e congresos portugueses, no contexto da Educación Ambiental nos oito territorios e rexións que forman a comunidade lusófona, aquí aproveitamos este momento para unha ollada retrospectiva ao percorridos históricos polos congresos de fala portuguesa, que tiveron lugar durante as II Xornadas Internacionais de Educación Ambiental no Centro de Extensión Universitaria e Divulgación Ambiental de Galicia - CEIDA, en abril de 2018, no Castelo de Santa Cruz en Liáns, Oleiros, A Coruña. Volando esta década despois do primeiro congreso de Santiago de Compostela, seguido dos procedentes da illa de Cuiabá, Murtosa e Príncipe, así como a institucionalización de reunións regulares de fala portuguesa en varias etapas en territorios portugueses, con certa distancia polo tempo transcorrido, podemos dicir que estes encontros trouxeron á comunidade un momento único de compartir, salientando a importancia do debate cultural e o fortalecemento da Educación Ambiental, na intersección de diálogos entre distintos actores, conceptos e métodos, coñecemento das incontables experiencias, experiencias e políticas. público. Nestas reunións revisouse o Estado Xeral das Artes, deuse unha radiografía das verdadeiras identidades que pulsan e sobreviven nestes territorios de fala portuguesa, dando voz a diferentes grupos sociais para construír unha política social inclusiva desde o punto de vista ecolóxico. Na conxuntura actual, tendo en conta os novos retos e preguntas que enfronta a nosa sociedade, agora é urxente trazar novas direccións para que dun xeito firme e decidido poida posicionar e deter o status quo, cunha estratexia glocal (contracción do global e do local ) fortalecido ao unísono como o único xeito de que afrontemos e superemos as adversidades que a sociedade nos desafía no actual escenario global.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Batchily Ba, Moussa (2000) “Recherche en éducation environnementale au Sahel, Institut du Sahel, Bamako, Mali.

Borges, Aidil (2000) « Education Environnementale au Sahel : le cas spécifique du Cap Vert », PFIE, Potiers, France.

Elame, Esoh (2000) «La prise en compte de l´interculturalité dans l´éducation relative à l´environnement et au développement durable», Pesaro, Italie.

Goffin, Louis (1992) Problématique de l´environnement, Arlon: FUL, 143 p.

Morin, Edgar (1991) Os problemas do Fim do Século. Editorial Notícia. Portugal, 3ª Edição.

Pereira, Dulce; Martins, Filomena; Meira, Pablo (2015). “Linhas de Reflexão e Acção” 3º Congresso Internacional de Educação Ambiental dos Países e Comunidades de Língua Portuguesa, Murtosa. [http://www.ealusofono.org/index.php/documentos/conclusoes].