Produción científica brasileira sobre as Políticas Públicas en Educación Ambiental
Investigación exploratoria en Scientific Electronic Library Online (SciELO)
DOI:
https://doi.org/10.17979/ams.2018.25.1.4648Palabras clave:
políticas públicas en educación ambiental, estado do coñecemento, revistas científicas brasileirasResumo
O artigo presenta unha análise da produción científica brasileira en periódicos de acceso aberto acerca da temática "Políticas Públicas en Educación Ambiental". Realizouse busca exploratoria na base brasileira de periódicos da SciELO, por se tratar da base brasileira de periódicos de acceso aberto, recoñecida internacionalmente. Foron apuntados 17 artigos específicos sobre Políticas Públicas en Educación Ambiental e identificados os principais datos sobre periódicos que os publicaron; os anos de publicacións máis importantes sobre o tema; os autores que publicaron máis artigos na zona e as súas conexións institucionais; as matrices conceptuais e metodolóxicas; os temas e teorías máis explorados; as políticas públicas, directrices, accións, estratexias, proxectos e programas de Educación Ambiental citados ea visibilidade internacional dos artigos. A metodoloxía utilizada foi Análise de contido. O estudo pretende delinear o estado do coñecemento sobre Políticas Públicas en Educación Ambiental no Brasil, a partir dos artigos de periódicos científicos brasileiros indexados na base SciELO e conclúe que a produción científica sobre esta temática presenta un número reducido de publicacións en revistas, o que fai cada vez máis importante o desenvolvemento de investigacións teórico-prácticas, a fin de proporcionar subvencións aos educadores ambientais, ao poder público e á sociedade en xeral para o fortalecemento de accións, control e participación social.
Descargas
Citas
Bardin, Laurence. (2011): Análise de conteúdo. ed. rev. ampl. São Paulo: Edições 70.
Bobbio, N. (1998): Política. Em: Bobbio, N.; Mateucci, N.; Pasquino, G. Dicionário de Política. 11 ed. Brasília: Ed. UnB. V. 1.
Di Giovanni, Geraldo. (2009): “As estruturas elementares das políticas públicas”, em Caderno de pesq., n. 82.
Di Giovanni, Geraldo.(2016): Entrevista. [S.l: s.n.]. [Disponível em: <http://www.crprj.org.br/site/wp-content/uploads/2016/05/jornal27-geraldodigiovanni.pdf>. Acesso em: 10 out. 2016].
Ferreira, Norma Sandra de Almeida. (2002): “As pesquisas denominadas estado da arte”. Educação & Sociedade, ano 23, n. 79, p. 257-272.
Fundação Capes. (2015): Qualis. CAPES: Brasília. [Disponível em: <http://www.capes.gov.br/acessoainformacao/perguntas-frequentes/avaliacao-da-pos-graduacao/7422-qualis>. Acesso em: 23 fev. 2017].
Heidemann, F. G. (2009): “Do sonho do progresso às políticas de desenvolvimento”. Em: Salm, José Francisco; Heidemann, F. G. (Orgs.). Políticas Públicas e Desenvolvimento. Brasília: Ed. da UNB.
Loureiro, C. F. B. e M. Saisse (2012): “Histórico da Educação Ambiental no âmbito federal da gestão ambiental pública: um panorama desde a SEMA ao ICMBio.” Em: Loureiro, Carlos Frederico B. (Org.). Gestão pública do ambiente e educação ambiental: caminhos e interfaces. São Carlos: RiMa.
Loureiro, C. F. B. e M. Saisse (2012): Trajetória e fundamentos da educação ambiental. 4. ed. São Paulo : Cortez.
Morin, Edgar; Kern, Anne-Brigitte. (2003): Terra-Pátria. Porto Alegre: Sulina.
Órgão Gestor da Política Nacional de Educação Ambiental. (2006): Portfólio Órgão Gestor da Política Nacional de Educação Ambiental. Brasília: MEC/MMA. (Série Documentos Técnicos, 7).
Romanowski, J. P. e R.T. Ens (2006): “As pesquisas denominadas do tipo “estado da arte” em educação”. Em Diálogo Educ., Curitiba, v. 6, n. 19, p. 37-50.
Ssecchi, Leonardo. (2012): Políticas públicas: conceitos, esquemas de análise, casos práticos. São Paulo: Cengage Learning.
SEMA. Secretaria do Meio Ambiente e Recursos Hídricos (Paraná). (2010?): O que são políticas públicas? PNCPR: SEMA.
Siraque, V. (2004): O Controle Social da Função Administrativa do Estado: possibilidades e limites na Constituição de 1988. Dissertação (Mestrado em Direito) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo. 224 f.
Tamaio, Irineu. (2007): A política pública de Educação Ambiental: sentidos e contradições na experiência dos gestores/educadores da Diretoria de Educação Ambiental do Ministério do Meio Ambiente - Gestão do Governo Lula (2003-2006). Tese (Doutorado em Desenvolvimento Sustentável) - Centro de Desenvolvimento Sustentável, Universidade de Brasília, Brasília. 176 f.
##submission.downloads##
Publicada
##submission.howToCite##
Número
Sección
Licencia
Os traballos publicados nesta revista están baixo unha licenza Creative Commons Recoñecemento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Permitese e anímase aos autores a difundir os artigos aceptados para a súa publicación nos sitios web persoais ou institucionais, antes e despois da súa publicación, sempre que se indique claramente que o traballo pertence a esta revista e se proporcionen os datos bibliográficos completos xunto co acceso ao documento.