Contido principal do artigo

Inez Pinheiro
Escola Vera Cruz (Sao Paulo)
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-4527-9354
Beatriz Fernández Herrero
Universidade de Santiago de Compostela, Campus de Lugo, Facultade de Humanidades
España
Vol. 22 (2018), Monografía. Natureza e educación, Páxinas 117-131
DOI: https://doi.org/10.17979/srgphe.2018.22.0.5482
Recibido: xul. 5, 2019 Publicado: xul. 5, 2019
##submission.howToCite##

Resumo

O presente traballo propón unha análise da filosofía do Ben Vivir como unha alternativa ao paradigma da vida contemporánea, que pasa por un distanciamento do ser humano en relación á natureza, centrado no uso abusivo da mesma. Non é só unha crítica ao sistema capitalista e a cultura occidental, que se pretenden universais, senón tamén unha reflexión sobre as posibilidades que diferentes modos de vida xa existentes poden ofrecer, como os dos pobos indíxenas, que inspiran o Ben Vivir e convídannos a pensar en novos sistemas de vida e relacións, máis orientados para o respecto, a xustiza, a solidaridade e a paz. A posibilidade do Ben Vivir só pode ser conquistada a través dun novo sistema de educación, que debe abandonar a súa doutrina unificadora para facerse crítica e liberadora. Para xustificar esa proposta, unha análise do proxecto educacional «Escolas de Ben Vivir» de Ecuador é presentada para mostrar que o Ben Vivir non é algo irrealizable, se non posible.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo