Contido principal do artigo

Mariana de Oliveira Tozato
Universidade Federal do Paraná
Brasil
https://orcid.org/0000-0001-5805-9484
Marília Andrade Torales Campos
Universidade Federal do Paraná
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-4026-6239
Vol. 23-24 Núm. 1 (2017), Educación ambiental e alteracións climáticas, Páxinas 97-100
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2017.23-24.1.3368
Recibido: mar. 15, 2018 Aceptado: mar. 15, 2018 Publicado: mar. 30, 2018
##submission.howToCite##

Resumo

Este artigo presenta os resultados dunha enquisa sobre o cambio climático global no contexto escolar. Os datos foron colleitados cun grupo de mestres de escolas públicas na cidade de Curitiba / PR (Brasil). A investigación tivo como obxectivo identificar a relación que os docentes de Ciencias Naturais de 6º e 7º de Educación Primaria constrúen entre os contidos da súa disciplina (efecto invernadoiro, capa de ozono, dióxido de carbono) e o cambio climático global, considerando o potencial que estes contidos teñen. utilizado para realizar accións no campo da Educación Ambiental. Así, o apoio dos autores definiuse sobre bases teóricas como: Artaxo (2014), González-Gaudiano e Meira-Cartea (2009) e Teixeira e Torales (2014). Adoptouse a metodoloxía cualitativa, coa recolección de datos realizada mediante entrevistas cos docentes. Na análise dos datos, notouse que os participantes relacionaron os contidos que ensinan co cambio climático global, aínda que sen articulación coas outras áreas do coñecemento, o que restrinxe a interpretación do fenómeno que se caracteriza por ser complexo, híbrido e require un Esforzo interdisciplinario para a súa comprensión.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Artaxo, Paulo Eduardo (2014): “Mudanças climáticas e o Brasil”, em Dossiê Clima- Revista USP, n. 103, p. 8-12.

Bardin, Laurence (1977): Análise de conteúdo. Lisboa, Edições.

González-Gaudiano, Edgar; Meira-Cartea, Pablo Ángel (2009): “Educación, comunicación y cambio climático. Resistencias para la acción social responsable”, em Trayectorias, n. 29, p. 6-38.

Grupo Intergubernamental de Expertos sobre el Cambio Climático–IPCC (2014): Impactos, adaptación y vulnerabilidad. Resumen para responsables de políticas. Contribución del Grupo de trabajo II. Ginebra, Organización Meteorológica Mundial.

Teixeira, Cristina; Torales, Marília Andrade (2014): “A questão ambiental e a formação de professores para a educação básica: um olhar sobre as licenciaturas”, em Educar em Revista, n. 3, p. 127-144.

Tilio Net, Petronio (2010): Ecopolítica das mudanças climáticas: o IPCC e o ecologismo dos pobres. Rio de Janeiro, Centro Edelstein de Pesquisas Sociais.