Contido principal do artigo

Pablo Ángel Meira Cartea
Grupo de Investigación SEPA Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0003-0194-7477
María Barba Núñez
Grupo de Investigación SEPA Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0002-8215-6636
Juan José Lorenzo Castiñeiras
Grupo de Investigación SEPA Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0002-1403-3810
Vol. 01 Núm. 017 (2014), Traxectorias e retos, Páxinas 25-50
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2014.01.017.1569
Recibido: maio 19, 2016 Aceptado: maio 19, 2016 Publicado: xuño 15, 2014
##submission.howToCite##

Resumo

O obxectivo deste artigo é realizar unha valoración fundamentada de como está incidindo na Educación Ambiental (EA) a fonda crise social e económica que está a padecer a sociedade galega. Para iso aplicouse unha enquisa a unha mostra de 101 profesionais que traballaron ou traballan neste campo na comunidade autónoma de Galicia (España). Os datos resultantes permiten comparar a súa situación ocupacional no albor da crise, ano 2007, coa que tiñan a principios de 2013, no momento de aplicar a enquisa que sostén empíricamente o estudo. A perspectiva teórica de análise as´ntase na noción de campo social proposta por Pierre Boudieu, considerando a EA como un transcampo social con propiedades híbridas dos campos ambiental e educativo.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Bourdieu, P. (1997): Razones prácticas. Sobre lana teoría de lana acción. Barcelona: Anagrama

Bourdieu, P. (2007): El sentido práctico. Madrid: Siglo XXI

Escobar, M. & Jiménez, S. (Dir.) (2011). Green Jobs. Empleo verde en España, 2010. Madrid: Fundación EOI.

Jiménez Herrero, L.M. & Leiva, A. (Dir.) (2010). Empleo verde en una economía sostenible. Madrid: Fundación Biodiversidad, Observatorio de la Sostenibilidad en España.

Hernández, R.; Fernández, C. E Baptista, P. (2006). Metodología de la investigación. México D.F. McGraw-Hill Interamericana de México.

IMEDES (2008) Perfiles de las ocupaciones medioambientales y su impacto sobre el empleo. Madrid: INEM-Ministerio de Empleo y Asuntos Sociales.

Instituto Nacional De Las Cualificaciones-INCUAL (2008). Catálogo nacional de cualificaciones profesionales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.

Lois, A. (2007). Ser educador ambiental en formación permanente, Educación social. Revista de intervención educativa, nº37, pp. 74-84.

Meira, P.M. (2009). Outra letura da historia da Educación Ambiental e algunha nota sobre a crise do presente, Ambientalmente sustentable, año IV, nº8, pp.16-43

Meira, P.A. e Pardellas, M. (Coords.) (2010). O Proxecto Fénix. Proceso de Diagnóstico e Actualización da Estratexia Galega de Educación Ambiental. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia-Centro de Extensión Universitaria e Divulgación Ambiental de Galicia.

Pardellas, M. e Meira, P. A. (2012). Educación Ambiental en Galicia: crisis, ¿qué crisis?. Carpeta Informativa del CENEAM, febrero, pp. 5-8.

Serantes, A. (2013) “Equipamentos de Educação Ambiental na Galiza; quines são, de onde vêm, para onde vao”. En Almeida, F.; Pinto, J.; E Silva, J. Aprender fóra de portas: redes, recursos e potencialidades. Libro de resumos XX Jornadas Pedagógicas de Educação Ambiental, pp. 221-227 [consultado o 9 de outubro de 2013, en http://www.araceliserantes.com/Artigos_EA_files/XXJornadasASPEA.pdf]

Soto, S. & Pardellas, M. (2010). A profesionalización da Educación Ambiental en Galicia. En Meira, P.A. e Pardellas, M. (coords.) Proxecto Fénix. Tomo VI. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia-CEIDA.