Contido principal do artigo

  • Silvina Lopez Lema
Silvina Lopez Lema
España
Vol. 18 Núm. 1 (2024): , Artículos, Páxinas 41-54
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2024.18.1.10174
Recibido: dec. 15, 2023 Aceptado: dec. 29, 2023 Publicado: feb. 29, 2024
##submission.howToCite##

Resumo

Desde a peregrinación a Santiago de Compostela de Jimena de Asturias xunto ao seu esposo Alfonso III o Magno ata a actualidade, os diferentes roteiros xacobeos contaron coa presenza de mulleres. Nos últimos anos o número de mulleres superou ao de homes entre as persoas que percorren o Camiño Inglés, indicando o alto grao de popularidade que a peregrinación alcanzou entre o xénero feminino. O obxectivo do presente estudo consiste en determinar as principais motivacións das mulleres que realizan o Camiño Inglés soas mediante a análise dos factores push e pull da experiencia durante a peregrinación. A investigación baseouse en 699 enquisas efectuadas a persoas que se atopaban realizando o Camiño Inglés durante o ano Xacobeo 2021/2022. Da mencionada mostra efectuouse unha análise en profundidade respecto ás mulleres que realizaron o Camiño soas, comparando en certos casos coas mulleres que viaxan acompañadas ou co total da mostra, para achar similitudes e contrastes. Continuouse cunha análise exploratoria do gasto que estas mulleres teñen e, por último, buscouse coñecer o nivel de satisfacción das devanditas mulleres respecto a factores chave como son a hospitalidade e a seguridade.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Araújo-Pereira, Gisele, y Gosling, Marlusa (2017). Los viajeros y sus motivaciones: un estudio exploratorio sobre quienes aman viajar. Estudios y Perspectivas En Turismo, 26(1), 62–85.

Bourdieu, Pierre (1991). La distinción. Criterios y bases sociales del gusto. Taurus Humanidades.

Caamaño-Franco, Iria, y Andrade-Suárez, María (2021). El Camino de Santiago y el Xacobeo como fenómenos polisémicos: reflexiones a través del estudio de su imagen mediática. Revista Galega de Economía, 30(3), 1–20. https://doi.org/10.15304/rge.30.3.7485

Caínzos, Miguel (2021). Desigualdad persistente, pero no un techo de cristal. Sobre género y autoridad en el trabajo. Revista Española de Sociología, 30(2), a43–a43. https://doi.org/10.22325/FES/RES.2021.43

Cavagnaro, Elena, Staffieri, Simona, Carrieri, Angelo, Burns, Kevin, Chen, Nan, y Fermani, Alessandra (2021). Profiling for sustainable tourism: Young travellers’ self-transcendence values and motivations. European Journal of Tourism Research, 28, 2810. https://doi.org/https://doi.org/10.54055/ejtr.v28i.2261

Crompton, John (1979). Motivations for pleasure vacation. Annals of Tourism Research, 6(4), 408–424. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/0160-7383(79)90004-5

D’Alessandro, Mercedes (2016). Economía Feminista. Como construir una sociedad igualitaria (sin perder el glamour). Editorial Sudamericana.

Devesa-Fernández, María, Laguna-García, Marta, y Palacios-Picos, Andrés (2010). Motivación, satisfacción y lealtad en el turismo: el caso de un destino de interior. Revista Electrónica de Motivación y Emoción.Monográfico de La Motivación Del Consumidor XIII (35 y 36), 169–190.

Dubet, François (2020). La época de las pasiones tristes: de cómo este mundo desigual lleva a la frustración y el resentimiento, y desalienta la lucha por una sociedad mejor. Siglo XXI Editores Argentina.

Federici, Silvia (2016). El patriarcado del salario. Críticas feministas al marxismo. Traficantes de sueños.

García-García, María, y Moral-Jiménez, María (2022). Motivación para viajar y satisfacción turística en función de los factores de personalidad. PASOS Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 20(1). https://doi.org/https://doi.org/10.25145/j.pasos.2022.20.002

Goffman, Erving (1989). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Amorrortu.

Ivtzan, Itai, Chan, Christine, Gardner, Hannah y Prashar, Kiran (2013). Linking Religion and Spirituality with Psychological Well-being: Examining Self-actualisation, Meaning in Life, and Personal Growth Initiative. Journal of Religion and Health, 52(3), 915–929. https://doi.org/10.1007/s10943-011-9540-2

Jonas, Lynn (2022). Solo Tourism: A Great Excuse to Practice Social Distancing. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 11(SpecialEdition), 556–564. https://www.ajhtl.com/uploads/7/1/6/3/7163688/4_11_se1_556-564.pdf

Karagöz, Deniz, Işık, Cem, Dogru, Tarik, y Zhang, Lu (2021). Solo female travel risks, anxiety and travel intentions: Examining the moderating role of online psychological-social support. Current Issues in Tourism, 24(11), 1595–1612. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1816929

Klenosky, David (2002). The “Pull” of Tourism Destinations: A Means-End Investigation. Travel and Tourism Research Association, 40(4), 396–403. https://doi.org/10.1177/004728750204000405

Koltko-Rivera, Mark (2006). Rediscovering the Later Version of Maslow’s Hierarchy of Needs: Self-Transcendence and Opportunities for Theory, Research, and Unification. Review of General Psychology, 10(4), 302–317. https://doi.org/10.1037/1089-2680.10.4.302

Leira-López, José, Rego-Veiga, Gustavo, y Santos-Pita, Manuela (2010). Peregrinaciones y turismo. El Camino de Santiago. ROTUR. Revista de Ocio y Turismo, 3(1), 39–48. https://doi.org/10.17979/ROTUR.2010.3.1.1243

Leves-Maneze, Camila, y Boscolo-Pacheco, Reinaldo (2019). La viajera independiente: búsqueda de sí, búsqueda de ser. En J. R. Rodríguez-Soares, R. Santiago-Romo, y L. P. Macedo-Castro (Eds.), Gestión, turismo y género. Editorial Aranzandi.

Maslow, Abraham (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370–396. https://doi.org/10.1037/h0054346

Neluhena, Malithi, Chandralal, Lalith, y Dahanayake, Thilinika (2023). Female solo travels to south Asian destinations and sustaining loneliness. Tourism and Hospitality Research, 0(0). https://doi.org/https://doi.org/10.1177/14673584231173508

Pearce, Philip (1982). Perceived changes in holiday destinations. Annals of Tourism Research, 9(2), 145–164. https://doi.org/10.1016/0160-7383(82)90044-5

Pearce, Philip (1987). Psychological studies of tourist behaviour and experience. Australian Journal of Psychology, 39(2), 173–182. https://doi.org/10.1080/00049538708259046

Penelas Leguía, Azucena, López-Sanz, José y Cuesta-Valiño, Pedro (2019). Las motivaciones: elemento de estudio esencial para un desarrollo turístico creativo en zonas despobladas. En Ravina Ripoll, Rafael, Tobar-Pesántez, Luis y Núñez-Barriopedro, Estela (Eds.), Happiness management and creativity in the XXI century: intangible capitals as a source of innovation, competitiveness and sustainable development (pp. 83–102). Comares.

Pereira, Andreia, y Silva, Carla (2018). Women solo travellers: Motivations and experiences. Millenium, 6, 99–106. https://doi.org/10.29352/mill0206.09.00165

Pérez-García, Antonia, Caamaño Franco, Iria, Lezcano González, María E., y Rodríguez Carro, Carlos (2022). Estudo demoscópico sobre a demanda turística no Camiño Inglés Ano 2022. Asociación de Concellos do Camiño Inglés. https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/Proxectos/2023-Camino-Ingles-1-imprenta.pdf_2063069294.pdf

Pérez-García, Antonia, Caamaño Franco, Iria, Lezcano González, María. E., y Rodríguez Carro, Carlos (2023). Estudo demoscópico sobre a demanda turística no Camiño Inglés Ano 2023. Asociación de Concellos do Camiño Inglés. https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/libro-EDSDTCI-2023-FINAL.pdf_2063069294.pdf

Rodríguez Carro, Carlos, Pérez-García, Antonia, Caamaño Franco, Iria, y Espasandín, Estefanía (2021). Estudio demoscópico sobre la demanda turística en el Camino Inglés Septiembre Año 2021. Asociación de Concellos do Camiño Inglés. https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/libro-170x240-mm-libro-EDSDTCI-impresion.pdf_2063069294.pdf

Seow, Dana, y Brown, Lorraine (2018). The solo female Asian tourist. Current Issues in Tourism, 21(10), 1187–1206. https://doi.org/10.1080/13683500.2017.1423283

Teng, Yi-Man, Wu, Kun-Shan, y Lee, Ying-Chieh (2023). Do personal values and motivation affect women’s solo travel intentions in Taiwan? Humanities and Social Sciences Communications, 10(8), 1–12. https://doi.org/https://doi.org/10.1057/s41599-022-01499-5

Watson, P. J., Milliron, J. Trevor, Morris, Ronald., y Hood, Ralph (1995). Religion and the Self as Text: Toward a Christian Translation of Self-Actualization. Journal of Psychology and Theology, 23(3), 180–189. https://doi.org/10.1177/009164719502300304

Wilson, Erica, y Little, Donna (2008). The solo female travel experience: Exploring the ‘geography of women’s fear.’ Current Issues in Tourism, 11(2), 167–186. https://doi.org/https://doi.org/10.2167/cit342.0