Contido principal do artigo

Eladio Jardón Ferreiro
Instituto Internacional de Marketing y Comunicaci´ón (IIMC)
España
https://orcid.org/0000-0002-6183-360X
Manuel Octavio Del Campo Villares
España
https://orcid.org/0000-0002-0839-9154
Vanessa Miguéns Refojo
Universidad de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0002-1467-8299
Vol. 16 Núm. 1 (2022), Artículos, Páxinas 165-185
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2022.15.1.7411
Recibido: xan. 17, 2021 Aceptado: feb. 11, 2021 Publicado: feb. 1, 2022
##submission.howToCite##

Resumo

O desenvolvemento do turismo nos últimos anos caracterízase por unha máxima diversidade en tódalas súas facetas. As alternativas turísticas aumentan en perspectiva xeográfica, temporal ou modalidade turística adoptada. O obxectivo de este traballo é o estudo dun turismo alternativo, o turismo de interior visto na perspectiva da sostibilidade, onde aspectos coma a oferta cultural, a gastronómica, o medio ambiente, a natureza ou a etnografía en xeral teñen un papel fundamental. Por ese motivo estudouse o caso de Ourense, única provincia completamente de interior de Galicia. O estudo iníciase co detalle da súa oferta turística, o que permite a súa caracterización. Os seus trazos definitorios son: diversidade espacial, reducida estacionalidade, flexibilidade en termos de idade, estrutura familiar e prezos. A continuación, analizouse a súa demanda turística: número de visitantes, pernoitas e estancia media, para o que se efectuou unha análise de crecemento, correlación e regresión temporal en termos comparados Galicia vs Ourense, o que se uniu un estudo de estacionalidade do turismo estranxeiro. Todo iso permitiu a posta en relación das variables cuantitativas coa caracterización obtida e deu coma resultado a identificación dun efecto directo e positivo en termos de sostibilidade do medio etnográfico e social de Ourense sobre a demanda turística e que, ademais, o futuro máis próximo semella corroborar.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Aranda, Yesid y Combariza, Juliana (2007). Las marcas territoriales como alternativa para la diferenciación de productos rurales. Agronomía Colombiana, 25(2), 367-376. https://www.redalyc.org/pdf/1803/180320296021.pdf

Cámara Oficial de Comercio de Ourense (2008-2019). Estudio socioeconómico anual de la Provincia de Ourense 2008 y siguientes. Ourense, España: Cámara Ourense. https://docplayer.es/91152152-Estudio-socioeconomico-provincia-de-ourense-2008.html

Crecente Asociados (2014). Plan Estratégico Ourense Provincia Termal. Ourense, España: Diputación Provincial de Ourense - Agencia Turismo de Galicia. https://www.crecenteasociados.com/plan-estratexico-ourense-provincia-termal

Cors Iglesias, Martí (2020). Una aproximación geográfico-jurídica al agroturismo en España desde el punto de vista de la oferta. Cuadernos de Turismo, (46), 25-46. https://doi.org/10.6018/turismo.451481

Deputación Ourense (2020). La Diputación de Ourense reabre el primer programa social en España. Deputación Ourense. https://www.depourense.es/index.php/actualidade/5067-la-diputacion-de-ourense-reabre-el-primer-programa-social-en-espana

Di Clemente, Elide, Mogollón, José Manuel, & López-Guzmán, Tomás (2014). La gastronomía como patrimonio cultural y motor del desarrollo turístico. Un análisis DAFO para Extremadura. Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura, Educación, (9), 817-833. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/5385975.pdf

EHTTA (2019). Destinos Termales. Ehtta.eu - European Historic Thermal Towns Association. https://ehtta.eu/portal/es/home-3/

H2O Magazine (2019). Turismo termal: oportunidades. H2O Magazine. https://www.caldaria.es/turismo-termal/

Flores Hernández, Fernando, Consuegra Gómez, Sergio y García Pérez, Jacobo (2010). La Alberca de Trujillo. Madrid, España: Museo del Juego.

Hosany, Sameer, Ekinci, Yuksel y Uysal, Muzzaffer (2006). Destination image and destination personality. An application of branding theories to tourism places. Journal of business research, 59(5), 638-642. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2006.01.001

IGE, Instituto Galego de Estatística (2019). Estadísticas de ocupación en establecimientos turísticos e infraestructura turística. IGE. http://www.ige.eu/web/mostrar_actividade_estatistica.jsp?codigo=0305002&idioma=es

INE, Instituto Nacional de Estadística (2020a). Encuesta de ocupación hotelera. INE. https://www.ine.es/dyngs/INEbase/es/operacion.htm?c=Estadistica_C&cid=1254736177015&menu=resultados&idp=1254735576863#!tabs-1254736195431

INE, Instituto Nacional de Estadística (2020b). Movimientos turísticos en fronteras, FRONTUR. INE. https://www.ine.es/dyngs/INEbase/es/operacion.htm?c=Estadistica_C&cid=1254736176996&menu=ultiDatos&idp=1254735576863#:~:text=%C3%9Altima%20Nota%20de%20prensa&text=En%20los%20primeros%2011%20meses,79%2C2%20millones%20de%202019.

IET, Instituto de Estudios Turísticos (2014-2019). Encuesta de Gasto Turístico (Egatur). IET. http://estadisticas.tourspain.es/es-es/estadisticas/egatur/paginas/default.aspx

Jardón Ferreiro, Eladio (2020). El posicionamiento estratégico: una identidad competitiva Glocal. La Ourensanía (Tesis doctoral)., Universidad de Valencia, España. https://roderic.uv.es/handle/10550/75927

Jiménez Morales, Mònika y San Eugenio Vela, Jordi de (2009). Identidad territorial y promoción turística: la organización de eventos como estrategia de creación, consolidación y difusión de la imagen de marca del territorio. ZER: Revista de estudios de comunicación, 14(26), 277-297.

Kotler, Phill, Bowen, John y Makens, James (2004). Marketing turístico. Madrid, España: Pearson Educación.

Ley 7/2011, de 27 de octubre, del Turismo de Galicia. BOE, Núm. 291, de 3 de diciembre de 2011, pp. 1-49. https://www.boe.es/buscar/pdf/2011/BOE-A-2011-19058-consolidado.pdf

Ley 5/2016, de 4 de mayo, del patrimonio cultural de Galicia. DOG, Núm. 92, 16 de mayo de 2016, p. 18576. https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2016/20160516/AnuncioC3B0-110516-0001_es.html

Moral Moral, María, Fernández Alles, María Teresa y Sánchez Franco, Manuel Jesús (2019). Análisis del turismo rural y la sostenibilidad de los alojamientos rurales. Revista Espacios, 40(1), 3-18. http://www.revistaespacios.com/a19v40n01/a19v40n01p03.pdf

Pérez Alberti, Augusto (1986). A Xeografía. Vigo, España: Editorial Galaxia.

Pérez, Samuel (2010). El valor estratégico del turismo rural como alternativa sostenible de desarrollo territorial rural. Revista Agronomía Colombiana, 28(3), 507-513. https://www.scielo.org.co/pdf/agc/v28n3/v28n3a18.pdf

Siente Galicia (2019). Burgas de Ourense, termalismo e historia de Galicia. Siente Galicia. https://www.sientegalicia.com/blog/burgas-ourense-termalismo-galicia/

Tello Rozas, Sonia (2014). Turismo sostenible a través de innovaciones de economía social. Turismo y Patrimonio (8), 93-100. https://doi.org/10.24265/turpatrim.2014.n8.07

Xunta de Galicia (2020). Centros de interpretación en Galicia. Turismo.gal. https://www.turismo.gal/localizador-de-recursos/-/sit/patrimonio-cultural/centros-de-interpretacion/galicia?langId=es_ES