Creación dunha paisaxe sonora como ferramenta de mediación e de experiencia da visita. O caso do Castell de Cardona
Contido principal do artigo
Resumo
A museografía inmersiva proporciona un tipo de experiencia centrado na percepción do visitante, dándolle un papel activo nunha visita patrimonial. O presente traballo define como obxectivo principal a conceptualización dun recurso de mediación complementario, novedoso e diferenciador, para o entorno patrimonial do Castelo de Cardona, fundamentado no uso dunha ferramenta de tipo tecnolóxico, que emprega o sonido inmersivo (binaural ) como medio de transmisión. Para iso defínese unha investigación historiográfica, para determinar novos temas interpretativos, unha valoración da actual museografía e das posibilidades do entorno. Créanse ambientacións suxerentes, para que o visitante poda sentirse protagonista da experiencia de visita e configúrase ademáis como un recursos sustentable para o xestor turístico e cun gran potencial comunicativo para a posta en valor dos elementos patrimoniais.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Galera i Pedrosa, A., (2009). L'enginyer Emili Viader i el descobriment de la conca potàssica catalana. Lleida: Pagès Editors.
Galera i Pedrosa, A., (2013). La Festa Major de l'any 1914 i la commemoració de la capitulació gloriosa del castell de Cardona. En Festa Major 2013, Programa de Festes, 23-148. Ajuntament de Cardona.
Hernández, F.X. y Santacana, J. (2009). Las Museografías emergentes en el espacio europeo occidental. Hermes n.º 1, 220-226.
Milgram, P., & Kishino, F. (1994). A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. Ieice Transactions on Information and Systems, 77 (12), 1321-1329.
Nerin, G, (9 de mayo de 2017). Cardona se impone a Ripoll como monumento favorito de los Catalanes. El Nacional. Recuperado de: https://www.elnacional.cat/es/cultura/cardona-monumento-favorito-catalanes_156615_102.html
Riambau, E. (2015). Las cosas que hemos visto. Welles y Falstaff. Barcelona: editorial Luces Galibo.
Ruiz Torres, D. (2013). La realidad aumentada su aplicación en el patrimonio cultural. Gijón: Ediciones Trea.
Santacana, J., Asensio, M., López, V. y Martínez, T., (2018). La evaluación de las «apps» en el patrimonio cultural. Gijón: Ediciones TREA.
Schaffer, R. (2013). El paisaje sonoro y la afinación del mundo. Barcelona: Intermedio.
Snijders, E. (2017). El storytelling y la difusión cultural. Anuario AC/E, 4, 47-67.
Sureda, J., Guerra, F., & Castells, M. (2008). Interpretación del patrimonio. Diseño de programas de ámbito municipal. Barcelona: Editorial UOC.
Truax, B., (2017). Soundscape Composition. Recuperado de: https://www.sfu.ca/~truax/scomp.html.