O turismo: novo escenario poscrise
Contido principal do artigo
Resumo
Impulsado pola mellora das condicións económicas a escala global, o turismo internacional recuperouse máis rápido do esperado dos efectos da crise financeira mundial e da recesión económica de finais de 2008. Nun contexto de crise internacional mostra unhas cifras máis optimistas que as doutros sectores produtivos considerados tradicionalmente como motores das economías occidentais. Esta situación descrita é precisamente a que motiva o presente artigo, que analiza a evolución e situación actual do turismo como sector produtivo destacado da sociedade española. Neste sentido analizaremos en primeiro lugar a evolución en cifras do turismo internacional e do nacional, antes da crise e durante a mesma. En segundo termo ofrécense e analízanse os datos macroeconómicos do turismo español, segundo as distintas visións que o sector ten sobre o seu futuro. En terceiro lugar, reflexiónase sobre a trascendencia real que o turismo ten nas sociedades e economías occidentais. Neste sentido, profundizarase sobre a realidade socioeconómica do turismo nacional e os retos que nun futuro inmediato deben afrontar as empresas, a administración e os cidadáns.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Aguirre Newman (2011): Informe de mercado turístico e inversión hotelera. Resumen Ejecutivo. Web site: http://www.aguirrenewman.com.
Instituto de Estudios Turísticos (2013): Balance del Turismo. Año 2012. Web site: http://www.iet.tourspain.es.
INE (2013): Encuesta de ocupación en alojamientos turísticos hoteleros. Notas de prensa.
INE (2013): Encuesta de ocupación en alojamientos turísticos extrahoteleros. Notas de prensa.
IET (2013): Egatur: nota de coyuntura. Agosto 2013. Web site: http://www.iet. tourspain.es.
Exceltur (2011): Valoración turística empresarial del segundo trimestre de 2011 y perspectivas para el verano y conjunto del año 2011. Comunicado de prensa. Madrid 14 Julio 2011.
Garaña Corces, I. (2010): “Retos y posibilidades del turismo español”. En AECIT, Retos para el turismo español cambio de paradigma. Ed. AECIT.
Nielsen (2012): Global trust in advertising and brand messages. Web site: http://www. nielsen.com
Organización Mundial del Turismo (2013): “El turismo internacional mantendrá un crecimiento fuerte en 2013”, Comunicado de prensa, Madrid 28 de Enero de 2013.
Perelli O. (2010): “Turismo Español… ¿y si no hubiera habido crisis?”. En Economistas, número 123.
UNWTO (2011): World Tourism Barometer: Interim Update, April 2011. Web site: http://www.e-unwto.org.
UNWTO (2012): Panorama OMT del turismo internacional. Web site: http://www.e-unwto.org.
UNWTO (2013): World Tourism Barometer. Volumen 11. October 2013. Web site: http://www.e-unwto.org.