Contido principal do artigo

Genoveva Millán Vázquez de la Torre
Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales. Universidad de Córdoba
España
https://orcid.org/0000-0002-6635-4456
Vol. 5 Núm. 1 (2012), Monográfico, Páxinas 41-65
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2012.5.1.1260
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: nov. 1, 2012
##submission.howToCite##

Resumo

Dentro da actividade turística, cada vez está tendo maior importancia a visita a adegas. As rutas do viño como itinerarios culturais, avaladas por unha Denominación de Orixe Protexida (DOP) que certifique a calidade dos seus caldos, poden ser motores de desenvolvemento económico das zonas onde se atopan. Neste artigo analízase o turismo do viño desde o seu concepto, a DOP que o certifica e as rutas que se crean. Na última parte estúdase a DOP Montilla-Moriles, situada no sur de España, que foi das primeiras en adherirse á creación dunha ruta, pero das menos coñecidas polos turistas enolóxicos.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Agrawal, J. y Kamakura, W. (1999): “Country of origin: A competitive advantage?”, International Journal of Research in Marketing, 16(4): 255-267.

Armesto, X. A. y Gómez, B. (2004): “Productos agroalimentarios de calidad, turismo y desarrollo local: el caso del Priorat”, Cuadernos Geográficos, 34: 83-94.

Bruwer, J. (2003). “South Africa wine routes: some perspectives on the wine tourism industry´ structural dimensions and wine tourism product”, Tourism Management, 24: 423-435.

Charters, S. y J. Ali-Knight (2002): “Who is the wine tourist?”, Tourism Management, 23: 311-319.

Denominación de Origen Montilla-Moriles. http://www.montilla-moriles.org 29/12/08

Díaz, R. (2008): “Potenciación e integración del “turismo del vino” en un destino de sol y playa: el caso de Tenerife”. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultura, 6 (2):199-212.

Diez, D. (2011): “La planificación estratégica en espacios turísticos de interior: claves para el diseño y formulación de estrategias competitivas”, Investigaciones Turísticas, 1: 69-92.

Elías, L.V. (2006): El turismo del vino. Otra experiencia de Ocio. Documentos de Estudios de Ocio. Num 30, Bilbao, Universidad de Deusto.

Hall, M.; Sharples, L.; Cambourne, B. y N. Macionis (2000): Wine tourism around the world development, management and markets. Oxford. Elsevier Science.

López, J.A. (2010): Posibilidades de desarrollo del enoturismo en la denominación de origen Jerez-Xerry y manzanilla de Sanlúcar de Barrameda y vinagre de Jerez. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, 53: 21-41.

Márquez, A.M. y Hernández, M.J. (2001): “Cooperación y sociedades cooperativas: el caso de la Denominación de Origen Sierra Mágica”. Revista de Estudios Cooperativos, Revesco, 74: 122-146.

Martínez, M.P. y Jiménez, A.I. (2006): “La potenciación del origen en las estrategias de marketing de productos agroalimentarios: objetivos, situación e implicaciones”. Boletin Económico ICE, 2880:13-28.

Mitchell, R., Hall, C. M., y McIntosh, A. (2000): Wine tourism and consumer behaviour. In Hall, M., Sharples, L., Cambourne, B., y Macionis, N. (Eds.), Wine Tourism Around the world. pp. 115– 135. Oxford: Butterworth-Heinemann.

Millán, G. Y Melian, A. (2010): “Turismo enológico y desarrollo rural: una aplicación empírica”. Lider(Osorno), 17: 159-175 .

Millán, G.; Morales, E., y Agudo, E. (2010): “El oleoturismo como motor de desarrollo rural. La denominación de origen Montoro-Adamuz”. Mundo Agrario. Revista de Estudios Rurales, 11(21): 1-18.

Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino. http://www.marm.es/

Observatorio Turístico de las Rutas del Vino de España http://www.wineroutesofspain.com 25/08/09

Organización Mundial de Turismo. https://www.unwto.org/es

Resano, I.; A., Sanjuán I., y Albisu, L.M. (2004): Modelización de la elección entre vinos con D.O. Aplicación de un logit condicional a datos agregados. En: V Congreso Nacional de Economía Agraria. Santiago de Compostela del 15 al 17 de septiembre. Sistema de Información Multiterritorial de Andalucía (SIMA). http://www.juntadeandalucia.es/institutodeestadisticaycartografia/sima/inde).htm