Main Article Content

Arturo Rodríguez López-Abadía
Casa-Museo de Colón
Spain
Vol. 6 (2019), Texts recoveries and texts creation, pages 105-114
DOI: https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5879
Submitted: Dec 23, 2019 Accepted: Feb 18, 2020 Published: Mar 24, 2020
How to Cite

Abstract

We analyse, through the post-mortem inventory, the jewels that Catherine Michelle Duchess of Savoy possessed, we locate a number of them in different portraits of the infanta, assert that the painters are rather faithful to the descriptions, and propose the identification of the Lady in a fur wrap with the infanta and duchess.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Bernis Madrazo, C. (1986). La dama de armiño y la moda, Archivo español de arte 59, 147-70.

Brown, J. (1994). La monarquía española y el retrato de aparato de 1500 a 1800, El retrato del Museo del Prado, Madrid, Museo del Prado.

Kusche, M. (2003). Retratos y retratadores. Alonso Sánchez Coello y sus competidores Sofonisba Anguissola, Jorge de la Rúa y Rolán Moys, Madrid: Fundación de Apoyo a la Historia del Arte Hispánico

Kusche, M (2009). Comentarios sobre las atribuciones a Sofonisba Anguissola por el doctor Alfio Nicotra, Archivo Español del Arte LXXXII, 327, pp. 285-316.

Perlingieri, I. S. (1992). Sofonisba Anguissola: The First Great Woman Artist of the Renaissance. Nueva York: Rizzoli.

Scholz-Hänsel, M. (2018). El Greco. Madrid: Taschen España.

VV.AA. (1597), Inventario dell gioye, dorerie, pietre prettiose, vasi d'oro e d'argento, vesti nobili, et utensili della gloriosissima memoria della Serenissima Inganta Duchessa di Saoia, che stia in Cielo, Donna Caterina de Austria. Manuscrito en el Archivio di Stato di Torino, sección Gioie e Mobili, mazzo 1, fascicolo 6.