Main Article Content

Abraham Ramírez Martín
Universidad de Oviedo
Spain
Vol. 6 (2019), Articles, pages 39-53
DOI: https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5860
Submitted: Dec 19, 2019 Accepted: Feb 4, 2020 Published: Mar 24, 2020
How to Cite

Abstract

“The wedding feast at Caná” byname of Paolo Caliari ‘il Veronese’ is one of the best compositions of Venetian Baroque painting, a huge canvas designed as a great theatre play. Confiscated by Napoleon’s troops from its original location in Venice, it hangs since 1798 in the Hall of the States of the Denon Wing in the Louvre Museum.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Argan, G. C. (1998). Renacimiento y Barroco. II de Miguel Ángel a Tiepolo. Madrid: Editorial Akal.

de Azcárate Ristori, J. M., Pérez Sánchez, A. E. & Ramírez Dominguez, J .A. (1984). Historia del arte. Madrid: Ediciones Anaya.

Gombrich, E. H. (2008). La Historia del arte. Madrid: Phaidon.

Freedberg, S. J. (1968). Pintura en Italia, 1500-1600. Madrid: Ediciones Cátedra.

Kohl, J. (2007). La arquitectura del Renacimiento Tardío en Venecia y en el Véneto. En R. Toman (coord.), El arte e. La Italia del Renacimiento. Arquitectura, escultura, pintura, dibujo (pp. 160-162). Barcelona: h.f.ullmann.

Langmuir, E. (2006). The National Gallery. Guía. Londres: National Gallery Company Limited.

Panofsky, E. (2018). La perspectiva como forma simbólica. Barcelona: Editorial Austral.

Panofsky, E. (2014). Renacimiento y renacimientos en el arte occidental. Madrid: Alianza Editorial.

Riello, J. M. (2011). La Guía del Prado. Madrid: Museo Nacional del Prado.

Rauch, A. (2007). La pintura del Renacimiento en Venecia y el norte de Italia. En R. Toman (coord.), El arte en la Italia del Renacimiento. Arquitectura, escultura, pintura, dibujo (pp. 410-415). Barcelona: h.f.ullmann.

Salomon, X. F. (2014). Veronese. Londres: National Gallery Company.

Sefrioui, A. (2005). La guía del Louvre. Paris: Editions de la Réunion des musées nationaux.