Main Article Content

Manuel Mora Márquez
Universidad de Córdoba
Spain
Biography
Elizabeth Morales Rojas
Universidad de Córdoba
Spain
Vol. 4 (2017), Didaxis, pages 89-101
DOI: https://doi.org/10.17979/digilec.2017.4.0.1934
Submitted: Dec 9, 2016 Accepted: Nov 15, 2017 Published: Feb 7, 2018
How to Cite

Abstract

In the classrooms of Early Childhood Education many questions arise about the students' closest environment. such as how something floats in the water, why two objects are attracted, why it is done at night or the air has strength, etc. With The Science Week, it is intended that children, from an early age, acquire scientific knowledge through their own experience, researching, considering ideas, reflecting, etc. It is important that they interact with objects, manipulating them to acquire information from them. Similarly, it is important to develop the curiosity and interest of these students towards the world around them, providing them with activities and experiences that lead them to want to know more, as well as to the enjoyment of carrying out scientific experiments.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Blanco, A. (2004). Relaciones entre la Educación científica y la Divulgación científica. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 1(2), 70-86.

Calvo, M. (2000). Líneas generales de un programa de difusión de la ciencia al público. Actas del I Congreso sobre Comunicación Social de la Ciencia. Granada, 25-27 de marzo, Libro I, pp. 293-311.

Confederación de Sociedades Científicas en España (2005). Acción CRECE. Ciencia y Sociedad.

Furió, D. y Vilches, A. (1997). Las actitudes del alumnado hacia las ciencias y las relaciones ciencia, tecnología y sociedad. En Luis del Carmen (Coord.). La enseñanza y el aprendizaje de las ciencias de la naturaleza en la educación secundaria. Barcelona: Horsori.

Gil, D. y Vilches, A. (2001). Una alfabetización científica para el siglo XXI. Obstáculos y propuestas de actuación. Investigación en la Escuela, (43), 27-37.

Lemke, J.L. (2006). Investigar para el futuro de la educación científica: nuevas formas de aprender, nuevas formas de vivir. Enseñanza de las ciencias, (24)1, 5-12.

Ramiro, E. (2010). La maleta de la ciencia. Barcelona: Grao.

Sabariego, J.M. y Manzanares, M. (2004). Alfabetización Científica. I Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación. México: CTS+I:

Sam Ed Brown (1991). Experimentos de ciencias en educación infantil. Madrid: Narcea.

Vega, S. (2011). Ciencia 3-6. Laboratorios de ciencias en la escuela infantil. Barcelona: Grao.