Contido principal do artigo

Neves Arza Arza
Universidade da Coruña
España
Laura Cruz López
Universidade da Coruña
España
Araceli Serantes-Pazos
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-2849-6445
Vol. 23-24 Núm. 1 (2017), Educación ambiental, redes sociais e tecnoloxías da información, Páxinas 393-400
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2017.23-24.1.3392
Recibido: mar. 16, 2018 Aceptado: mar. 16, 2018 Publicado: mar. 30, 2018
##submission.howToCite##

Resumo

No curso 2015/16, o alumnado de 1º e 3º de Educación Social participou nun proxecto de Aprendizaxe e Servicio (ApS) co colectivo de “Mulleres colleiteiras”. Os obxectivos fóron visibilizar o seu traballo de recollida e valorización dun residuo –aceites domésticos usados– e conseguir maior apoio da comunidade universitaria na recollida. “Mulleres colleiteiras” son unha cooperativa de traballo asociado formado por mulleres en situación de exclusión social, co apio da ONGD Arquitectura sen Fronteiras. A súa iniciativa ten un triple beneficio: económico, social e ambiental. O alumnado -no marco de tres materias- deseñou unha campaña de sensibilización centrada en tres dimensións: coñecer as razóns de exclusión social e laboral deste colectivo, coñecer os problemas do verquido de aceite doméstico na rede de auga potable e coñecer en profundidade a iniciativa das “mulleres colleiteiras”. Os resultados foron moi positivos por: o incremento de aceite recollido, o recoñecemento que recibiron as mulleres e a satisfacción do alumnado en aunar coñecemento-acción-transformación.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

CUFIE. (s/d). Documento Marco do Programa de Aprendizaxe e Servicio na UDC. https://www.udc.es/cufie/INNOVACION/ApS/Documentacion.html

Mendía Gallardo, Rafael (2012). El Aprendizaje-Servicio como una estrategia inclusiva para superar las barreras al aprendizaje y a la participación, Revista de Educación Inclusiva, vol. 5, nº 1, pp. 71-82.

Mendía, Rafael e Víctor Moreno (2010). Aprendizaje y Servicio Solidario: una estrategia para la inclusión social. Bilbao: Zerbikas Fundazioa.

Puig, Josep, Roser Batlle, Carme Bosch e Josep Palos (2007). Aprendizaje servicio. Educar para la ciudadanía. Barcelona: Editorial Octaedro.