Contido principal do artigo

Pablo de Carlos Villamarín
Universidade de Vigo
España
Biografía
Noelia Araújo Vila
Universidade de Vigo
España
https://orcid.org/0000-0002-3395-8536
Biografía
Lorena Rodríguez Campo
Universidade de Vigo
España
https://orcid.org/0000-0001-8149-3836
Biografía
Vol. 8 Núm. 1 (2015), Monográfico. Actividades turístico-recreativas no espazo rural, Páxinas 21-35
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2015.8.1.1294
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: feb. 1, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

O trinomio turismo-deporte-natureza está en pleno auxe na actualidade, ao combinar o interese dos individuos por desprazarse fóra da súa contorna habitual, pola saúde e o corpo e, finalmente, por afastarse de núcleos urbanos e gozar de contornas naturais. O número de actividades implicadas é moi amplo, dependendo da intensidade física buscada e do medio elixido para a súa práctica (terrestre, acuático ou aéreo). É por iso que os destinos turísticos que cumpren os requisitos necesarios para ofertar turismo activo expóñanse este como unha alternativa para incrementar ou mesmo focalizar a súa oferta turística. No presente traballo analízase o caso da Baixa Limia (Ourense), destino que presenta unha dotación de recursos naturais que, a priori, convérteno en idóneo para albergar este tipo de turismo. Por iso, tras poñer de manifesto a presenza na comarca dos factores chave para o desenvolvemento do turismo activo, preséntase a evidencia obtida mediante entrevistas en profundidade a profesionais e expertos da zona relativa a diferentes aspectos que caracterizan o turismo activo na comarca: oferta, demanda e repercusións e perspectivas de futuro. Dos resultados obtidos despréndese que A Baixa Limia posúe numerosos recursos para converterse nun destino referente para a práctica de turismo activo, aínda que faltan empresas que exploten este potencial; ademais, a cooperación público-privada aínda é insuficiente e é necesario traballar nunha oferta complementaria atractiva que permita unha experiencia completa por parte do turista.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Abascal, E. y Grande, I. (1994): Aplicaciones de Investigación Comercial, Madrid, Esic Editorial.

Anbalagan, K. y Lovelock, B. (2014): “The potential for coffee tourism development in Rwanda- Neither black nor white”. Tourism and Hospitality Research, 14 (1-2): 81-96.

Antar-Ecotono (2004): El turismo de naturaleza en España y su plan de impulso, Madrid, Ministerio de Industria, Turismo y Comercio.

Ascaso, J. (1996): Actividades en la naturaleza: la actividad física y extraescolar en los centros educativos, Ministerio de Educación y Ciencia.

Bentley, T. A. y Page, S. J. (2001): “Scoping the extent of adventure tourism accidents”, Annals of Tourism Research, 28(3): 705-726.

Berg, B.L. y Lune, H. (2014): Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8ª edición), Harlow: Pearson Education Limited.

Bouet, M. (1968): Signification du sport, Paris: Éditions Universitaires.

Casanova, B. (1991): “La aparición de los nuevos deportes y sus repercusiones”. Apunts: educación física i sports, 26: 71-76.

Casterad, J., Guillén, R., y Lapetra, S. (2000): Actividades en la naturaleza, INDE Publicaciones, Barcelona.

Fluker, M.R. y Turner, L.W. (2000): “Needs, motivations and expectations of a comercial whitewater rafting experience”, Journal of Travel Research, 38: 380-389.

Funollet, F. (1995): “Propuesta de clasificación de las actividades deportivas en el medio natural”, Apunts, 41: 124-129.

Granero, A. (2007): “Las actividades físico-deportivas en la naturaleza y la industria turística”, Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 7 (26): 111-127.

Hernández Navarro, M.L., Castelló Puig, A., Alonso Logroño, M.P. y Pueyo Campos, A. (2013): “Innovación y desarrollo endógeno en áreas rurales: el caso del Somontano de Barbastro (Huesca, España)”. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 59(3): 501-522.

Kinnear, T. C. y Taylor, J. R. (1998): Investigación de Mercados. Un Enfoque Aplicado, Santafé de Bogotá, McGraw-Hill.

Luque, A.M. (2003): “La evaluación del medio para la práctica de actividades turísticodeportivas en la naturaleza”, Cuadernos de Turismo, 12: 131-149.

Machado, E.L. y Hernández, Y. (2008): “Del turismo contemplativo al turismo activo”, El Periplo sustentable, 15: 111-122.

Malhotra, N.K. (1997): Investigación de mercados, Pearson Prentice Hall.

Margarian, A. (2013): “A Constructive Critique of the Endogenous Development Approach in the European Support of Rural Areas”. Growth and Change, 44(1): 1-29.

Millán Vázquez de la Torre, M.G., Agudo Gutiérrez, E.M. y Morales Fernández, E. (2011): “Análisis de la oferta y la demanda de oleoturismo en el sur de España: un estudio de caso”. Cuadernos de Desarrollo Rural, 8(67): 181-202.

Millington, K. (2001): “Adventure travel”, Travel & Tourism Analyst, 4: 65-97.

Miranda, J., Lacasa, E. y Muro, I. (1995): “Actividades físicas en la naturaleza: un objeto a investigar. Dimensiones científicas”, Apunts, Educación Física y Deportes, 41: 53-69.

Molina, F. (1992): “Estudio sobre un supuesto perfil del turista de avistaje de ballenas”, Estudios y Perspectivas en Turismo, 1(4): 311-319.

Muller, T.E y Cleaver, M. (2000): “Targeting the CANZUS baby boomer explorer and adventurer segments”, Journal of Vacation Marketing, 6(2): 154-169.

Olivera, A. y Olivera, P. (1995): “Propuesta de una clasificación taxonómica delas actividades físicas de aventura en la naturaleza. Marco conceptual y análisis de los criterios elegidos”, Apunts: educació física i sports, 41:108-123.

Pardo, A., Román-Viñas, B., Ribas-Barba, L., Roure, E., Vallbona, C. y Serra-Majem, L. (2014): “Health-enhancing physical activity and associated factors in a Spanish population”. Journal of Science and Medicine in Sport, 17(2): 188-194.

Peñalver Torres, M. T. (2004): “El turismo activo como alternativa y complemento al modelo turístico en la Región de Murcia”. Cuadernos de Turismo, 14: 179-215.

Ponting, J. y O'Brien, D. (2014): “Regulating "Nirvana": Sustainable surf tourism in a climate of increasing regulation”. Sport Management Review, 18(1):99-110. https://doi.org/10.1016/j.smr.2014.07.004

Ray, C. (2000): “Endogenous socio-economic development in the European union - issues of evaluation”. Journal of Rural Studies, 16: 447-458.

Rittichainuwat, B. y Rattanaphinanchai, S. (2015): “Applying a mixed method of quantitative and qualitative design in explaining the travel motivation of film tourists in visiting a film-shooting destination”. Tourism management, 46: 136-147.

Rittner, V., Mrazek, J. et al. (1989). Sportinfrastruktur im Kreis Neuss - Band 1.Institut Für Sport soziologie und Freizeitpädagogik der DSHS Köln, Köln.

Ruiz, A. (2003): Las actividades físico-deportivas en la naturaleza en la Región de Murcia: propuestas para la acción, II Seminario sobre el Deporte en el siglo XXI: la formación deportiva y su contexto.

Smith, C y Jenner, P. (1999): “The adventure travel market in Europe”, Travel & Tourism Analyst, 4: 43-64.

Sparvero, E. and Chalip, L. (2007): “Professional Teams as Leverageable Assets: Strategic Creation of Community Value”. Sport Management Review, 10: 1-30.

Sung, H. Y., Morrison, A.M. y O’leary, J.T. (2000): “Segmenting the adventure travel market by activities: from the North American industry providers’ perspective”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 9(4): 1-20.

THR. (2006). Turismo de natureza, Lisboa: Turismo de Portugal, IP.