O turismo activo na Baixa Limia (Ourense): situación e perspectivas. Unha análise cualitativa da opinión dos axentes sociais
Contido principal do artigo
Resumo
O trinomio turismo-deporte-natureza está en pleno auxe na actualidade, ao combinar o interese dos individuos por desprazarse fóra da súa contorna habitual, pola saúde e o corpo e, finalmente, por afastarse de núcleos urbanos e gozar de contornas naturais. O número de actividades implicadas é moi amplo, dependendo da intensidade física buscada e do medio elixido para a súa práctica (terrestre, acuático ou aéreo). É por iso que os destinos turísticos que cumpren os requisitos necesarios para ofertar turismo activo expóñanse este como unha alternativa para incrementar ou mesmo focalizar a súa oferta turística. No presente traballo analízase o caso da Baixa Limia (Ourense), destino que presenta unha dotación de recursos naturais que, a priori, convérteno en idóneo para albergar este tipo de turismo. Por iso, tras poñer de manifesto a presenza na comarca dos factores chave para o desenvolvemento do turismo activo, preséntase a evidencia obtida mediante entrevistas en profundidade a profesionais e expertos da zona relativa a diferentes aspectos que caracterizan o turismo activo na comarca: oferta, demanda e repercusións e perspectivas de futuro. Dos resultados obtidos despréndese que A Baixa Limia posúe numerosos recursos para converterse nun destino referente para a práctica de turismo activo, aínda que faltan empresas que exploten este potencial; ademais, a cooperación público-privada aínda é insuficiente e é necesario traballar nunha oferta complementaria atractiva que permita unha experiencia completa por parte do turista.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Abascal, E. y Grande, I. (1994): Aplicaciones de Investigación Comercial, Madrid, Esic Editorial.
Anbalagan, K. y Lovelock, B. (2014): “The potential for coffee tourism development in Rwanda- Neither black nor white”. Tourism and Hospitality Research, 14 (1-2): 81-96.
Antar-Ecotono (2004): El turismo de naturaleza en España y su plan de impulso, Madrid, Ministerio de Industria, Turismo y Comercio.
Ascaso, J. (1996): Actividades en la naturaleza: la actividad física y extraescolar en los centros educativos, Ministerio de Educación y Ciencia.
Bentley, T. A. y Page, S. J. (2001): “Scoping the extent of adventure tourism accidents”, Annals of Tourism Research, 28(3): 705-726.
Berg, B.L. y Lune, H. (2014): Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8ª edición), Harlow: Pearson Education Limited.
Bouet, M. (1968): Signification du sport, Paris: Éditions Universitaires.
Casanova, B. (1991): “La aparición de los nuevos deportes y sus repercusiones”. Apunts: educación física i sports, 26: 71-76.
Casterad, J., Guillén, R., y Lapetra, S. (2000): Actividades en la naturaleza, INDE Publicaciones, Barcelona.
Fluker, M.R. y Turner, L.W. (2000): “Needs, motivations and expectations of a comercial whitewater rafting experience”, Journal of Travel Research, 38: 380-389.
Funollet, F. (1995): “Propuesta de clasificación de las actividades deportivas en el medio natural”, Apunts, 41: 124-129.
Granero, A. (2007): “Las actividades físico-deportivas en la naturaleza y la industria turística”, Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 7 (26): 111-127.
Hernández Navarro, M.L., Castelló Puig, A., Alonso Logroño, M.P. y Pueyo Campos, A. (2013): “Innovación y desarrollo endógeno en áreas rurales: el caso del Somontano de Barbastro (Huesca, España)”. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 59(3): 501-522.
Kinnear, T. C. y Taylor, J. R. (1998): Investigación de Mercados. Un Enfoque Aplicado, Santafé de Bogotá, McGraw-Hill.
Luque, A.M. (2003): “La evaluación del medio para la práctica de actividades turísticodeportivas en la naturaleza”, Cuadernos de Turismo, 12: 131-149.
Machado, E.L. y Hernández, Y. (2008): “Del turismo contemplativo al turismo activo”, El Periplo sustentable, 15: 111-122.
Malhotra, N.K. (1997): Investigación de mercados, Pearson Prentice Hall.
Margarian, A. (2013): “A Constructive Critique of the Endogenous Development Approach in the European Support of Rural Areas”. Growth and Change, 44(1): 1-29.
Millán Vázquez de la Torre, M.G., Agudo Gutiérrez, E.M. y Morales Fernández, E. (2011): “Análisis de la oferta y la demanda de oleoturismo en el sur de España: un estudio de caso”. Cuadernos de Desarrollo Rural, 8(67): 181-202.
Millington, K. (2001): “Adventure travel”, Travel & Tourism Analyst, 4: 65-97.
Miranda, J., Lacasa, E. y Muro, I. (1995): “Actividades físicas en la naturaleza: un objeto a investigar. Dimensiones científicas”, Apunts, Educación Física y Deportes, 41: 53-69.
Molina, F. (1992): “Estudio sobre un supuesto perfil del turista de avistaje de ballenas”, Estudios y Perspectivas en Turismo, 1(4): 311-319.
Muller, T.E y Cleaver, M. (2000): “Targeting the CANZUS baby boomer explorer and adventurer segments”, Journal of Vacation Marketing, 6(2): 154-169.
Olivera, A. y Olivera, P. (1995): “Propuesta de una clasificación taxonómica delas actividades físicas de aventura en la naturaleza. Marco conceptual y análisis de los criterios elegidos”, Apunts: educació física i sports, 41:108-123.
Pardo, A., Román-Viñas, B., Ribas-Barba, L., Roure, E., Vallbona, C. y Serra-Majem, L. (2014): “Health-enhancing physical activity and associated factors in a Spanish population”. Journal of Science and Medicine in Sport, 17(2): 188-194.
Peñalver Torres, M. T. (2004): “El turismo activo como alternativa y complemento al modelo turístico en la Región de Murcia”. Cuadernos de Turismo, 14: 179-215.
Ponting, J. y O'Brien, D. (2014): “Regulating "Nirvana": Sustainable surf tourism in a climate of increasing regulation”. Sport Management Review, 18(1):99-110. https://doi.org/10.1016/j.smr.2014.07.004
Ray, C. (2000): “Endogenous socio-economic development in the European union - issues of evaluation”. Journal of Rural Studies, 16: 447-458.
Rittichainuwat, B. y Rattanaphinanchai, S. (2015): “Applying a mixed method of quantitative and qualitative design in explaining the travel motivation of film tourists in visiting a film-shooting destination”. Tourism management, 46: 136-147.
Rittner, V., Mrazek, J. et al. (1989). Sportinfrastruktur im Kreis Neuss - Band 1.Institut Für Sport soziologie und Freizeitpädagogik der DSHS Köln, Köln.
Ruiz, A. (2003): Las actividades físico-deportivas en la naturaleza en la Región de Murcia: propuestas para la acción, II Seminario sobre el Deporte en el siglo XXI: la formación deportiva y su contexto.
Smith, C y Jenner, P. (1999): “The adventure travel market in Europe”, Travel & Tourism Analyst, 4: 43-64.
Sparvero, E. and Chalip, L. (2007): “Professional Teams as Leverageable Assets: Strategic Creation of Community Value”. Sport Management Review, 10: 1-30.
Sung, H. Y., Morrison, A.M. y O’leary, J.T. (2000): “Segmenting the adventure travel market by activities: from the North American industry providers’ perspective”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 9(4): 1-20.
THR. (2006). Turismo de natureza, Lisboa: Turismo de Portugal, IP.