Contido principal do artigo

Mahé González Arias
Departamento de Turismo, Facultad de Ciencias Económicas e Informática. Universidad de Matanzas "Camilo Cienfuegos".
Cuba
Biografía
Roberto Argelio Frías-Jiménez
Departamento de Turismo, Facultad de Ciencias Económicas e Informática. Universidad de Matanzas "Camilo Cienfuegos".
Cuba
https://orcid.org/0000-0003-3683-0324
Olga Gómez-Figueroa
Departamento de Turismo, Facultad de Ciencias Económicas e Informática. Universidad de Matanzas "Camilo Cienfuegos"
Cuba
Vol. 7 Núm. 1 (2014), Monográfico. Calidade e turismo sostible, Páxinas 20-40
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2014.7.1.1284
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: ago. 1, 2014
##submission.howToCite##

Resumo

Este artigo presenta unha metodoloxía que articula a análise do modo e efecto de fallas na prestación do servizo (SFMEA), co estudo do despregamento da calidade, coñecido en inglés coma Quality Function Deployment (QFD). Sen esquecer o enfoque de procesos que sustenta a relación entre o cliente e a empresa hoteleira. Mediante a utilización de múltiples ferramentas coma Choiva de Ideas, Método de Selección de Expertos, o Método Kendall, Diagrama de Árbore, así como estatísticos correlacionais, permitiuse traducir os requerimentos de clientes en características dos procesos do servizo. Evidéncianse, finalmente, as características técnicas que afectan o desempeño do servizo e como inflúe na satisfacción do cliente. Identifícanse fallas que teñen un impacto sobre o medio ambiente, que se relacionan con deficiencias no consumo de auga e o uso das fontes de enerxía. O emprego de substancias tóxiccas para o aseo das habitacións xera contaminación local polo efecto de fortes cheiros, con incidencia negativa na sostibilidade turística. Ao identificar os momentos de verdade dentro do servizo, establécese un conxunto de accións que favorecen un intercambio eficiente e satisfactorio para o cliente e a propia empresa hoteleira.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Argudín, J. (2004). Análisis de la Voz del cliente como elemento crítico para la Gestión. Juran Institute. pp. 32-36.

Bestratén M., Orriols R., Mata C. (2004). NTP 679: Análisis modal de fallos y efectos, AMFE.

Centro Nacional de Condiciones de Trabajo. Consultado en febrero 2014. Ubicado en: http://www.fundibeq.org/opencms/export/sites/default/PWF/downloads/gallery/methodology/tools/amfe.pdf.

Castellano, S & González, P. (2010). Calidad de servicio en farmacias tradicionales y de autoservicio: Estudio de caso. Revista Venezolana de Gerencia. Vol. 15, no. 52.

Versión impresa ISSN 1315-9984. Cuevas M., Jezreel M., San Feliu T. (2010). Experiencia en la Mejora de Procesos de Gestión de Proyectos Utilizando un Entorno de Referencia Multimodelo. Versión impresa RISTI. No. 6. ISSN 1646-9895.

Diego Rodríguez-Toubes D. y Fraiz J. (2010). Gestión de crisis en el turismo: la cara emergente de la sostenibilidad. Revista Encuentros Científicos – Turismo. no. 6. Versión impresa. ISSN 1646-2408

Espino. A; Sánchez, R. & Aguilera, F. (2013). Procedimiento para el control de gestión en la Empresa Campismo Popular de Villa Clara. Revista Ingeniería Industrial. Vol. 34 no. 2. ISSN 1815-5936.

Ferrer, J., Colmenares, F., & Clemenza, C. (2010). Un líder ético para el cambio: plataforma de gestión estratégica en Instituciones Universitarias. Revista de Ciencias Sociales. Versión impresa. Vol. 16 no. 4. ISSN 1315-9518.

González M., Frías R., & Gómez O. (2013). Evaluación de la satisfacción y la lealtad del cliente en procesos hoteleros. Revista Retos Turísticos. Versión online. No. 2, vol. 2. Disponible en: http://retos.umcc.cu. ISSN: 2224-7947.

Hernández A., Nogueira D., Medina A. & Marqués M. (2013). Inserción de la gestión por procesos en instituciones hospitalarias. Concepción metodológica y práctica. Revista de Administración de San Pablo. Versión impresa. vol. 48, no. 4. ISSN 0080-2107.

Kano, N, Seraku, T. and Tsuji, H. (1984). Attractive Quality and Must Be Quality, Hinshitsu. Vol. 14. No. 2.

Mallar, M. (2010). La gestión por procesos: un enfoque de gestión eficiente. Visión de futuro. Vol. 13 no. 1. Versión impresa ISSN 1668-8708.

MazaroI R. y Varzin G. (2008). Modelos de competitividad para destinos turísticos en el marco de la sostenibilidad. Revista de administración contemporánea. Versión online. Vol.12, no.3. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552008000300009. ISSN 1982-7849.

Pedraja L., Rodríguez E. & Villarroel, C. (2012). Los estilos de liderazgo y la gestión de recursos humanos: una reflexión acerca del impacto sobre el desempeño de los estudiantes en la educación media. Revista chilena de ingeniería. Vol. 20, no. 3. Versión On-line. Fecha de consulta: marzo 2014. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0718-33052012000300012&script=sci_arttext. ISSN 0718-3305.

Rodríguez, E. (2010). Estilos de liderazgo, cultura organizativa y eficacia: un estudio empírico en pequeñas y medianas empresas. Revista de Ciencias Sociales.

Maracaibo. Versión impresa Vol.16, no.4. ISSN 1315-9518. Rotondaro, R. (2002). SFMEA: análise do efeito e modo da falha em serviços – aplicando técnicas de prevenção na melhoria de serviços. Vol. 12 no. 2. Versión impresa. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1590/S0103-65132002000200006. ISSN 0103-6513.

Vergara J., Quesada V., & Blanco I. (2011). Análisis de la calidad en el servicio y satisfacción de los usuarios en dos hoteles cinco estrellas de la ciudad de Cartagena (Colombia) mediante un modelo de ecuaciones estructurales. Ingeniare. Revista chilena de ingeniería. Vol. 19, no. 3. pp. 420-428. Versión On-line. Fecha de consulta: marzo 2014. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-33052011000300011. ISSN 0718-3305.

Zaratiegui, J. R. (1999). La gestión por procesos: su papel e importancia en la empresa.Economía Industrial, Volumen VI, 330.