Desigualdade e turismo en Gran Canaria: apuntamentos para a súa análise
Contido principal do artigo
Resumo
Gran Canaria ten unha das porcentaxes turista/habitante máis altas do mundo; analizamos as percepcións dos residentes ao respecto deste fenómeno, facendo fincapé na percepción sobre a desigualdade no reparto dos beneficios xerados polo turismo na sociedade. O obxectivo xeral do estudo foi o de recabar, avaliar e analizar a través do uso de técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social (enquisa a 504 residentes e entrevistas a traballadores turísticos e non turísticos) as opinións, percepcións, valoracións e actitudes dos residentes en Gran Canaria sobre o turismo e os turistas.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Álvarez Sousa, A. (2005): “La contribución del turismo al desarrollo integral de las sociedades receptoras. Aspectos teóricos-metodológicos”, Revista Política y Sociedad, Vol. 42 Núm. 1: 57-84.
Cartográfica de Canarias, S.A. - GRAFCAN, (2012): disponible en http://www.grafcan.es.
Cea D’Ancona, M.A. (2005): “La senda tortuosa de la calidad de la encuesta”. REIS, 111: 75-103.
Corbetta, P. (2003): Metodología y técnicas de investigación social, Madrid, McGraw-Hill Pennings.
De Kadt, E. (1991): Turismo pasaporte al desarrollo?,Turismo y Sociedad, Madrid, Endymion.
Díaz De Rada, V. (2005): Manual de trabajo de campo en la encuesta, Madrid, CIS Centro de Investigaciones Sociológicas.
Garzón Beckmann, A. (2010): Condicionantes de la competitividad turística grancanaria, Sevilla, Editorial Círculo Rojo.
Giner, S., Lamo De Espinosa, E. y Torres, C. (1998): Diccionario de Sociología, Madrid, Alianza.
Gursoy, D. Rutherford, D.G. (2004): “Host attitudes toward tourism”, Annals of Tourism Research, Vol 31, Nº 3, 495-516.
Harril, R. (2004): “Residents´ attitudes toward tourism development: a literatura review with implications for tourism planning”, Journal of Planning Literature, Vol. 18, No. 3, 251-266.
Hiernaux Nicolás, D. (1989): Teoría y praxis del espacio turístico, México, Universidad Autónoma Metropolitana de Xochimilco.
Informes IMPACTUR, EXCELTUR (2013): disponible en http://www.exceltur.org.
Instituto de Estadística de Canarias - ISTAC (2013): disponible en http://www.istac.es.
Instituto Nacional de Estadística - INE (2013): INEBase, disponible en http://www.ine.es.
Jurdao, F. (1992): Los mitos del Turismo, Turismo y sociedad, Madrid, Endymion.
Medina muñoz, D. (2009): La competitividad turística de Gran Canaria, Las Palmas de Gran Canaria, ULPGC.
Moreira Gregori, P. (2011):“Percepción social del turismo en Andalucía - España”, Revista Gaudeamus de la Universidad Latina de Costa Rica, 133-157.
Moyano Estrada, E., Rodríguez González, P., Moreira Gregori, P. Libro-ebook (2009): Barómetro de opinión pública y turismo en Andalucía, Sevilla, Consejería de Turismo, Comercio y Deporte de la Junta de Andalucía.
Patronato de Turismo de Las Palmas de Gran Canaria (2013), disponible en http://www.grancanaria.com/patronato_turismo/Informes-y-Estadisticas.23429.0.html, 2012.
Rodríguez González, P., Ciria Navas, R., Moreira Gregori, P. Eds., (2007); Turismo y Sociedad en Andalucía, serie 4 Estudios y Jornadas, Sevilla, Junta de Andalucía.
Rodríguez González, P., (2007): Los andaluces y el turismo, Sevilla, Junta de Andalucía.
Santana, A.(1997): Antropología y turismo. ¿Nuevas hordas, viejas culturas?, Ariel, Barcelona.
Smith, V. (1992): Anfitriones e invitados, Turismo y sociedad, Madrid, Endymion.
Tezanos, J. F. (2005): La sociedad dividida, Estructuras de clases y desigualdades en las sociedades tecnológicas, Biblioteca Nueva, Madrid.
Turner, L. y Ash, J. (1991): La horda dorada, Turismo y sociedad, Madrid, Endymion.
Valles, M. (2009): Entrevistas cualitativas, Madrid, CIS Centro de Investigaciones Sociológicas.