Peregrinacións e turismo. O Camiño de Santiago
Contido principal do artigo
Resumo
Neste artigo lévase a cabo, en primeiro lugar, unha aproximación ao concepto de turismo en xeral e ao de turismo cultural en particular dentro dunha concepción de desenvolvemento sostible. A continuación reflexiónase sobre as claves do fenómeno das peregrinacións, as súas teses explicativas e as funcións que cumpren. Posteriormente realízase un paralelismo entre o turismo cultural e a peregrinación a Compostela, onde se establece unha tipoloxía dos visitantes e as súas motivacións, ao tempo que se analiza o consumo de productos e símbolos que levan a cabo os turistas e os peregrinos. Por último, reflíctense as posibilidades de desenvolvemento socioeconómico que isto implica.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Alvarez Sousa, A. (1999): “Marco teórico para a análise das peregrinacións”, en Alvarez Sousa, A. (dir.). Homo peregrinus, Edicións Xerais, Vigo, pp. 11-58.
Bauman, Z. (2005): Amor líquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Fondo de Cultura Económica, México, pp. 86-87.
Bouza Alvarez, F. (1999): “Sociosimbólica do Camiño de Santiago”, en Leira López, J., O Camiño Portugués. Aulas no Camiño, Universidade da Coruña, A Coruña, pp. 89-96.
Castells, M. (1985): “Estado, cultura y sociedad: Las nuevas tendencias históricas”, en Cultura y Sociedad (una política de Promoción Sociocultural), Ministerio de Cultura, Madrid, p. 32.
De la Torre, O. (1990): El turismo. Fenómeno social. Fondo de Cultura Económica, México, p. 19.
García Docampo, M. (1999): “Morfoloxía social das peregrinacións xacobeas”, en alvarez sousa, A. (dir.). Homo peregrinus, Edicións Xerais, Vigo, pp. 59-117.
Leira López, J.: “As Asociacións de Amigos do Camiño de Santiago. O seu discurso social”, en Alvarez Sousa, A. (dir.), Homo peregrinus, Edicións Xerais, Vigo, 1999, pp. 129-151.
Leira López, J. (1999): “Memoria, cultura y patrimonio. Tres ejes del cambio social”, en Maia, Historia Regional e Local, Vol. III, Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal), pp. 63-77.
Leira López, J. (2003): “Cultura proyectual y turismo emergente”, en Rubio Gil, A. (coord.). Sociología del turismo, Ariel, Madrid, pp. 251-266.