A responsabilidade social corporativa das organizacións turísticas. O caso da Riviera Nayarit, México.
Contido principal do artigo
Resumo
Neste artigo analízase o desenvolvemento do turismo onde resulta non ser o simple resultado do funcionamento dun mercado; a dinamización do turismo é neste sentido o produto de acordos sobre o que está en xogo, tanto no ámbito individual como colectivo, por parte de múltiples protagonistas. Así mesmo, compárase os erros no planeamento doutros polos turísticos e atribúeselle a responsabilidade ás empresas da Riviera Nayarit, como xeradora de riqueza económica e social tanto do punto de vista exterior como interior. Por un lado, o exterior convence aqueles que non pertencen ao sector da importancia do turismo como creador de riqueza e, polo outro, tamén se abre as portas cara a dentro. Isto trae consigo un cambio na forma de xestionar os recursos humanos que supón investigar, afondar neste campo con vistas a dar co xeito de xestionalo de forma diferente á actual, xa que «sendo a principal industria de riqueza que posuímos en Nayarit, temos a gran responsabilidade de xestionar estes recursos humanos de xeito distinto á do século pasado». Tamén se resaltan as características do turismo actual na Riviera Nayarit, resultado de interaccións internas entre empresas, turistas, intermediarios e espazo rural, mais tamén de interaccións externas entre o ámbito sociocultural e natural. En concreto, trátase a responsabilidade social das empresas turísticas que deciden voluntariamente contribuír ao logro dunha sociedade mellor e un medio máis limpo, unha responsabilidade que se expresa fronte aos traballadores e, en xeral, fronte a todos os interlocutores da empresa turística, que poden á súa vez influír no seu éxito.
Palabras clave:
Descargas
Métricas
Detalles do artigo
Citas
Agenda 21 (1992), Organización de las Naciones Unidas.
Agenda 21. SECTUR del Gobierno de México, Sexenio en el mandato del presidente Felipe Calderón.
CESTUR – SECTUR (2000): Estudio de Gran Visión del Turismo en México: Perspectiva 2020, México.
Código Etico Mundial para el Turismo (1999): Resolución, Asamblea General-Decimotercera reunión Santiago, Chile.
De la Tejera Segura, Enrique (2005): Diseñador y asesor del manual operativo de animación turística y desarrollo sustentable del Grupo Hotelero Cubanacan. Plan Maestro para 70 Hoteles. Cuba.
GLOBAL REPORTING INITIATIVE (2002): Guía para la elaboración de memorias de sostenibilidad.
Libro Verde (2001): Fomentar un marco europeo para la responsabilidad social de las empresas. Bruselas.
OIT (2006): Declaración tripartita de principios sobre las empresas multinacionales y la política social, Organización Internacional del Trabajo, Ginebra.
OMT (1976): Carta Internacional de Derechos Humanos. “Pacto Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales“.
SECTUR (2008): Plan de desarrollo turístico del Gobierno del Estado de Nayarit.
RSC también llamadas las RSE (2007): Resolución del Parlamento Europeo sobre la Responsabilidad Social de las Empresas: una nueva asociación.