Contido principal do artigo

Enrique de la Tejera Segura
Unidad Académica de Turismo Universidad Autónoma de Nayarit, México
México
Jorge Humberto López Córdova
Unidad Académica de Turismo Universidad Autónoma de Nayarit, México
México
Vol. 2 Núm. 1 (2009), Monográfico, Páxinas 59-81
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2009.2.1.1234
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: out. 6, 2009
##submission.howToCite##

Resumo

Neste artigo analízase o desenvolvemento do turismo onde resulta non ser o simple resultado do funcionamento dun mercado; a dinamización do turismo é neste sentido o produto de acordos sobre o que está en xogo, tanto no ámbito individual como colectivo, por parte de múltiples protagonistas. Así mesmo, compárase os erros no planeamento doutros polos turísticos e atribúeselle a responsabilidade ás empresas da Riviera Nayarit, como xeradora de riqueza económica e social tanto do punto de vista exterior como interior. Por un lado, o exterior convence aqueles que non pertencen ao sector da importancia do turismo como creador de riqueza e, polo outro, tamén se abre as portas cara a dentro. Isto trae consigo un cambio na forma de xestionar os recursos humanos que supón investigar, afondar neste campo con vistas a dar co xeito de xestionalo de forma diferente á actual, xa que «sendo a principal industria de riqueza que posuímos en Nayarit, temos a gran responsabilidade de xestionar estes recursos humanos de xeito distinto á do século pasado». Tamén se resaltan as características do turismo actual na Riviera Nayarit, resultado de interaccións internas entre empresas, turistas, intermediarios e espazo rural, mais tamén de interaccións externas entre o ámbito sociocultural e natural. En concreto, trátase a responsabilidade social das empresas turísticas que deciden voluntariamente contribuír ao logro dunha sociedade mellor e un medio máis limpo, unha responsabilidade que se expresa fronte aos traballadores e, en xeral, fronte a todos os interlocutores da empresa turística, que poden á súa vez influír no seu éxito.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Agenda 21 (1992), Organización de las Naciones Unidas.

Agenda 21. SECTUR del Gobierno de México, Sexenio en el mandato del presidente Felipe Calderón.

CESTUR – SECTUR (2000): Estudio de Gran Visión del Turismo en México: Perspectiva 2020, México.

Código Etico Mundial para el Turismo (1999): Resolución, Asamblea General-Decimotercera reunión Santiago, Chile.

De la Tejera Segura, Enrique (2005): Diseñador y asesor del manual operativo de animación turística y desarrollo sustentable del Grupo Hotelero Cubanacan. Plan Maestro para 70 Hoteles. Cuba.

GLOBAL REPORTING INITIATIVE (2002): Guía para la elaboración de memorias de sostenibilidad.

Libro Verde (2001): Fomentar un marco europeo para la responsabilidad social de las empresas. Bruselas.

OIT (2006): Declaración tripartita de principios sobre las empresas multinacionales y la política social, Organización Internacional del Trabajo, Ginebra.

OMT (1976): Carta Internacional de Derechos Humanos. “Pacto Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales“.

SECTUR (2008): Plan de desarrollo turístico del Gobierno del Estado de Nayarit.

RSC también llamadas las RSE (2007): Resolución del Parlamento Europeo sobre la Responsabilidad Social de las Empresas: una nueva asociación.